19.4.13

Kod barang yang mengandungi lemak vavi

pagi tadi ada Taklimat Pengurusan Stress Dari Perpektif Islam.


Dalam tu,dia bagi pencerahan bahawa kita ni dipengaruhi oleh 3 faktor yang menyebabkan stress :
  1. Makanan
  2. Minuman
  3. Sekeliling
yang aku tertarik adalah sebab makanan la.sebab aku kan suka makan.dia cakap kita sekarang terdedah dengan makanan yang diproses.ada bahan tambahan,perasa, dan pewarna.paling menakutkan,makanan di sekeliling kita banyak yang tak halal di sisi agama.makanan bercampur dengan lemak babi.

restoran-restoran kebanyakkannya berstatus halal,tapi kita taktahu yang perasa,pewarna dan bahan tambahan tu ada lemak babi atau tidak.

begitu juga dengan makanan ringan yang selalu kita belikan untuk anak-anak kita.banyak yang dibuat dengan bahan yang tidak halal.itu semua mempengaruhi life kita sendiri dan anak-anak.

selama ni aku ambil sikap sambil lewa.hari ni,bila dia terangkan macam tu,terus rasa sentap.aku memang tak suka anak aku makan jajan sebab aku sendiri tak makan,aku mudah sakit kepala.tapi encek ejang pulak suka beli jajan macam pringles atau yang kacang hijau tu,ape ye namanya.aku prefer coklat macam rocky,kit kat,atau coklat cadbury.tapi taktau jajan macam tu ingredients dia halal ke tak.

so,terus aku google kod ni sebab tadi tak sempat nak save dari penceramah.




aku dah sebarkannya di facebook.boleh la lepas ni save dalam handphone pulak.senang nak refer time shopping barang rumah nanti.

jadi mungkin lepas ni,masa untuk shopping jadi lebih lama sebab semua nak rujuk kat sini.tehehehe..takpe.biar lambat,asal selamat.






    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST