13.8.18

isu LGBT

Seriously, antara isu semasa paling terkesan untuk aku sekarang adalah isu LGBT.
Terang-terangan aku diajar hal HARAM ni dari kecik, entah apa silapnya ada pulak golongan yang memperjuangkan hak transgender ni?

kamon la. bala turun bukan pada ko sorang, tapi pada satu dunia okay!

dulu ada golongan maknyah dengan tomboy/pengkid ni, aku taklah amik port. isu macam ni sangat sensitif nak dibahaskan. sebab pada aku, HARAM tetaplah HARAM. kita tak boleh mempertikaikan hal ni.

tapi bila isu tandas diusik, aku dah seram. aku ada anak anak yang meningkat dewasa. tak ke celaka bila nyah masuk tandas perempuan masa anak anak aku ada. aurat dia tetap jantan! anak aku perempuan!


naisss


siapa la bodoh create signage ni

yang nyah dan tomboy tu buat hal dah la satu hal. ni yang sibuk pertahankan hak ni..aku tak paham kau dah kenapa sokong sangat diorang? ada masalah hormon ke?



Paling teruk, merisikokan wanita. selama ni wanita dilindungi siap ada coc lrt untuk wanita. tapi sekarang sebab pemikiran terlalu terbuka, benteng dah takde.

nih, aku bimbang new malaysia akan datang jadi kotor dengan kaum tak sedar diri ni.


(from Tumblr)

Nuh uh 

.

😣 yuckkkk!


tapi ni la paling menjadi kerisauan sekarang.


"ALLAH. LINDUNGI KAMI INSAN YANG TAKUTKAN BALASANMU YA ALLAH".

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST