5.3.19

Balok Beach!

Setelah aku amati rupanya aku tertinggal satu post masa balik Kuantan hari tu. kahkah.
over tau. sebab aku prasan mana gambar kami pergi ke pantai beramai ramai.

kisahnya adik aku kalau balik Kuantan memang anak anak dia akan request nak pergi beach. Pastu kalau pergi mesti nak pergi ramai-ramai sebab baru la meriah kan. un-planned jugak la sebab konon nak pergi rumah mak aku pastu konvoi sekali. tapi sebab aku dah siap awal, so kitorang gerak dulu daru rumah mak ejang terus pergi Balok. adik aku bawak Alza sekali dengan mak abah aku.

sampai Balok, memang terus rasa lain gila dengan zaman dulu. mana ada dah gate ikut tempat camping macam dulu. kena lalu kat gerai-gerai orang jual keropok, goreng pisang tu, area surau dengan tandas. nak masuk pun kena bayar RM5.00 per sebijik kereta.

tak kisah la, janji diorang maintain balik tempat tu. sedih. terungkit segala kenangan aku kat Balok tu.

Dari zaman kecik, camping tahun 6, pastu sampai dah sekolah menengah, aku study ppsc pun penah buat BBQ kat situ dengan rakan taulan, sampai ke zaman mula kerja jkr buat family day pun kat situ. masa tu episod cinta baru nak berputik dengan Ejang. kahkahkohhhh. pastu pregnant rifdi kursus kat De'Rhu ni, family day jkr masa pregnant Hasya..oihhhh. banyak sangat memoir aku di situ.

memoir. memoir.

dah, sekarang dah 4 anak dah. takyah nak kisah sangat memoir tu. jom aku tepek memoir zaman anak 4 pulak kat sini.


















video berlambak tapi line bukan mesra alam sangat nak upload banyak banyak.



2 comments:

  1. Rindunya kuantan. Tempat selalu jalan2, Pantai balok, pantai batu hitam, pantai sepat (paling lengang dan bersih) dan of course TC. Tahun 2017 kerja di Kuantan hujung minggu mati akal nak cari tempat jalan2. End up pegi tempat sama. Share la pula aktiviti hiking di bukit panorama. Seronok sangat pegi dengan kawan2.
    Dah alang2 tinggal komen, nak ucapkan selamat menyambut bulan Ramadan Al-Mubarak buat pemilik blog!

    ReplyDelete
  2. haiii..thanks datang comment. nanti free dan ada rezeki boleh la datang lagi ke kuantan.

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST