23.6.21

Kisah 2020

Throwback la sikit.


Sepanjang 2020.

Banyak perkara yang aku lalui sepanjang hampir 1 tahun 6 bulan ni. Dunia telah dijangkiti wabak Covid 19, yang taktau mana asal usulnya. Katanya sebab manusia di negara China menjalankan kehidupan tak normal di sana. Makan kelawar. Lalu wabak tersebut tersebar ke seluruh pelusuk negara. 

Hingga kami di-lockdown-kan..sampai aku tak kerja hampir 3 bulan lamanya. 

Ingat lagi masa tu, aku balik Kuantan 17/3/2020 sebab rushing nak pergi ambil kereta baru la kononnya. 18/3/2020 tu start lockdown. Semua industri tutup, kedai kereta pun tutup, jpj tutup. habis aku tak dapat nak ambik kereta. Start pada tu terus aku trapped kat Kuantan. Kerja dari rumah. Work from home. Tapi best je haha sebab duduk rumah mak - rumah mertua. Bab makan la paling syok sekali. Tapi tu la, masa ni la aku start belajar guna google meet, sebab kena attend meeting. Anak-anak aku pun start PdPr..blajar dari rumah. Eh. Memang hari biru jugakla di awal PKP ni.

Mujurlah di tengah-tengah tahun tu keadaan pulih. Aku pun dah kembali kerja. Anak-anak pun sekolah semula tapi semua dalam keadaan terkawal la. Dengan kena pakai mask, sanitizer, dan social distancing. Nak pergi berjalan-jalanpun dah tak best macam dulu. Lemas mak pakai mask sepanjang masa. Dengan hidung blocking tiap masa.

Tapi  tu laaa..Alhamdulillah dah back to normal. Cuma tak macam dulu la kan. Doa kami masa tu semoga dunia kembali pulih. Rindu nak berjalan-jalan pergi sana-sini.


Last aku pergi kursus Mac 2020 kot.
Itu pun masa tu kena sanitize bagai.

 

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST