26.8.09

rifdi & hubby

Norhaflan Rifdi Bin Norazman.

ni nama anak sulung aku..hehe
lahir 28 november 2008.
suspen woo nk bsalinkan dia..
sbb aku ni dikirakan mcm menyerah diri la kt hTAA masa tu..
diabetic aku ni,tu yg doc suh gi awal tu..
saspen wooo nk bsalin.aku malas nk imagine betapa peritnya kna bsalin paksa..
takut..tp aku jugek x sabar nk rasa cmne bsalin..
so,27hb dh gi beratur masuk wad
lawak giler..org lain dh terbukak 'jalan' dh..dtg msg2 pki kain batik
aku?..siap melaram dgn maxi + pregnant pants lg..
tp xpe,doc suh naik wad.
check kali ptama,dh ade 'jalan'..hah?
xpe..rileks dulu. (sambil2 tu aku msh minum air selusuh yg aku amik since kandungan baby dh 7 bulan)
mlm tu..perut dh sakit.xpe..xpe..tahankan dulu.
around 2 am,aku dh xsenang duduk.
mrayau2 dlm wad bsalin.tym tu aku dgr mcm2..
ade ibu nangis,..(sarat dh kot!),ade ibu berkeruh (tido lena betul tu!)
aku msh mrayau2..borak2 jap ngan nurse kt situ..
dia tnya skit dh ke?..aku smbil snyum jawab.."xpun..saje jln2"
jam 8.00 am,aku dh xtahan..gi bilik jumpe doc.
doc ckp dh 5 cm,dh bleh masuk labor room..
woowww!..cpt2 aku call hubby kate dh nk masuk dewan dh ni
kol 10 am dh masuk dewan..
bdebar wokk..mcm2 prasaan ade
perut lak lapar..td makan roti je skeping..
kol 11,12,masuk tghari..xdek pape lak.
perut makin lama makin lapar..bkn sakit..
sejuk lak tu..pasang air-cond tahap dewa agaknya
smpi mntk tambah lg satu blanket..
dh masuk ptg..ade tnda2 kot
tym maghrib,hubby masuk.
tnya aku..."nak abg temankan ke?"
aku dh sakit tym tu..jawab lebih kurang je laaa..
"kalau rasa abg akan pengsan,baik xpayahh.."
so,dia kuar..
aku teruskan pjuangan..
sakit xhengat...akhirnya jam 10.02pm
lahirlah bayi lelaki dengan normal..
alhamdulillah!!
nurse n doc letak atas perut utk sentuhan pertama..
sgt sweet...bersih..(mgkin ni la yg abah aku asek suruh minum air kelapa muda je..untuk bersihkan baby dlm perut n permudahkan urusan)
alhamdulillah!..aku sgt bsyukur dgn hadiah yg diberi olehNya.
segala2nya aku gembira bersama mereka;
Norhaflan Rifdi & hubby; Norazman.
syg sgt2..mmmuahhh!!



|Current Song| I Want To Break Free-Dewa |

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST