23.4.15

Aqiqah Muhammad Harith

Kenduri aqiqah 4/4/2015 hari tu. tapi ateh dia ni kan busybody, so baru arini dapat update. kahkahkah.

majlis berlangsung dengan jayanya dengan usaha kami sekeluarga, sahaja. alhamdulillah..

tukang kemas rumah.
sebelum dibotakkan.


dari malam majlis, membawak ke hari majlis, aku dengan kak ina dibantu oleh anak sedara 2-3 ketoi kejenya memasak aje. cewah. padahal aku buat sambal hitam je.


sambal hitam original resepi by kok dd.

pulut kuning + rendang daging
by mak biah.

ini kawasan jajahan kakak aku. jajahan aku dapur dalam rumah.

pastu meja makan semua tak kemas lagi. kakak aku sibuk masak, so aku pun siap bahagian aku terus pergi pasang alas meja, pasang skirting..dengan selekeh tak mandi lagi. elok plak time tu geng marhaban mak aku sampai. aku pun dengan muka paling kiyut pun menyambut tetamu yang sampai, siap mak aku perkenalkan pulak kat kawan kawan dia, "ini anak saya yang keje jerantut tu" (typical phrase kot). dan kawan mak pun balas, "ooo, comelnya".

sambil dalam hatiku berkata,
"makcik menganjing saya tak mandi lagi ke?". fine.

marhaban start dalam jam 11.00pagi di mana time tu aku ulangalik ambik budak budak baru bangun tidur - mandi - siapkan - ambik baju ibu dia pulak - mandi - bersiap.

sambil keluar bilik aku carik mana makcik tadi? saya dah lawa dan wangi ni makcikkkkk.
*libas tudung purple menghelip*


hai mak!

A video posted by hey dd! (@ddjaafar) on






pelamin by kak ina


muhammad harith bin nasran.

2 comments:

  1. nasran ni yg mana weyh? anak buah yang mana? lawa buai dia~~

    ReplyDelete
  2. nasran tu abang aku. ni anak first dengan wife baru. hehehe..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST