Visitor

21.7.16

SHRMZB 2016 #2

Persiapan raya.


sebab kali ni cuti raya dapat hari rabu, so aku amik cuti jugakla isnin selasa tu biar dapat lama sikit berpuasa dengan mak abah & mak ayah. mula sampai kuantan, lepak rumah MIL aku dulu. masa kat situ, 2 malam berturut-turut kitorang buat kuih raya. ni semua ejang punya pasal la. haha. dia mintak mak dia buatkan kuih siput dengan kuih gertas. sape taktau pegi la google rupa dia camne, ni semua kuih orang lama.

tu pun sebab nak ajar anak dara aku buat kuih siput. eh, ibu dia bukan taknak ajar, tapi ibu takde masa. kihkihkohkohkoh.

A video posted by ddjaafar (@ddjfr_) on



yang ni masa buat kuih siput. kuih gertas tak sempat merasa buat sebab kerja melibatkan sira gula. tak kuasa nak pegang henpon.


cukup dua malam tido umah MIL, kitorang bermalam kt umah mak aku pulak. pun tiap tiap malam buat kuih. tapi aku tukang tengok jela. yang buatnya dhiya dengan yuyu.

kuih oat adik ipar aku buat

florentine kakak aku buat

cornflakes dhiya & yuyu buat

kek kakak aku buat

semua org buat kuih. abis, apa aku buat?
aku pegang henpon ngan riyadh je ke kekdahnya?



rebus ketupat la wey. esok raya!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...