30.10.18

Clip On Eyeglasses

entry bukan sponsored. pastu gambar selfie berdas-das. maafla kalau memudaratkan pembaca.

.

Aku dah berapa kali usha Clip On Eyeglasses ni sebenarnya. Penah sekali masa tengah window shopping kat satu mall area Kuantan, aku try la masuk satu kedai optik ni.

Harga RM199 (spek biasa + 2 clip + free 1 frame), sangat affordable. tapi bila check power mata diorang kata power drop banyak. Macam bimbang pulak nak buat spek baru. Pulak tu, untuk power 200 ke atas, harga berubah. Dia akan pergi ke RM299. Macam tak puas hatiiiii je, so aku bawak balik resit result power mata tu dan try pulak check kat optometris yang biasa aku pergi. Takpe. Takpe. Sis redho.

.

Actually aku dah lama kot jadi customer untuk satu kedai ni. Kedai Optik Leever nama dia.  Bertempat di Jerantut ni la. Aku memang buat spec dengan dia ni dari zaman after confinement Rifdi barangkali. Sebab dalam rekod dia, aku penah tukar power spec tahun 2010. Aku ingat sebab masa tu aku pregnantkan Haifa.

Ok, berbalik cite asal. Aku jumpa Vincent ni pastu tunjuk result bacaan mata. Dia buat skali lagi confirmkan so memang betul power mata dah drop. Tak banyak tapi boleh la tukar lense baru. Yeabedabedu.

So masa untuk pilih frame. Banyak la jugak aku test. Aku berangan nak pakai petak lagi, sebab ajet ajet bila pakai clip hitam muka pun cool jadi cam Nabila Huda. Ajetttt sangat. Tapi final decision, Ejang dengan Vincent kata kenapa tak try yang bulat plak. Asek petak je pilihanmu kan dd. Maka aku pilih la yang bulat sikit. Masa mula try aku pakai buat muka comel, Ejang sempat komen, "Aduh..poyonya". sambil buat muka tengah sakit hati sangat hahahaha.

Tapi sebelum aku confirmkan tu, Vincent pesan spek ni, kalau biasa pakai petak, bila tukar ke frame bulat akan jadi pening bila pakai. Sebab nak sesuaikan titik fokus tu. Aku suka tau buat spek dengan Vincent ni sebab dia akan fokus kat kita sorang je bila layan customer. So dia akan test dari mula check power, pastu bawak kita tengok suasana luar dengan lense baru..bagi aku service dia memang bagusssss.

So dah siap pilih, power dah confirm, kita tunggu sejam kemudian.

Jengjengjeng. 

Dah siap. RM199 (frame biasa + 2 clips hitam dan kuning). Takde charge walau power tinggi mana punnn.



cun takkkk

haaa...lain sikit. asek petak je katanya kan.



ni untuk silau malam.

haaaa..cun takkkk. 

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST