20.10.09

tragedi jamuan raya 2009

gatal dh tgn aku nk ngadap blog.tp apakan daya..kerja aku ttp tgh banyak!!

tapi nk buat camne,aku yg gatal tangan ni ttp nk citer.
lastweek,aku ade story yg mana ada Jamuan Raya MEGA kt jerantut nih..
so,sbg sorg insan yg sgt berkaliberrr ni,aku akan join gotong royong memasak di surau.

menu jamuan kitorg adalah Nasi Beriani Ayam berserta juadah wajib setiap jabatan iaitu nasi impit,lemang,rendang & kuah kacang (of course!)..

dari petang bawak ke malam dan dari malam bawak ke pagi esoknya..pendek kata mmg bz la org jkr jerantut ni (x seme ok)..kalau tgk muka2 yg wat keje ni sama je.dr yang tukang kupas bawang,tukang blender,tukang kacau,tukang masak..kalau nk tau.muka org tu je laaa...kalau tym makan,muka org lain.mmg macam tu la yg berlaku sepanjang 3 taun aku dok sini..tensen jugak woo~~

orite.berbalik kisah jamuan~

setelah tiba hari yg ditunggu,jamuan pun berlangsung dengan jayanya.jam 9pg,gerai kitorg dh siap hias sesimple mungkin.this year mmg kasi sempoi,tak macam taun2 lepas..dulu kitorg deco semeriah2nya sbb bos lama paksa kitorg untuk buat keje sehabis daya supaya menang n jadi juara tiap2 taun.taun ni pnya deco kitorg just hire barang butik pengantin.dengan tema merah putih ala garden,ktorg pun tambah2 la deco sket2 ngan meja jepun supported by dD (aku),alas meja ala inggeris by dD (aku lg),bekas kuih yg akak aku buat tu by dD (aku le tu) & bakul ala2 garden ade bunga putih by dD (byknya aku..)ermm,xpe.org lain pn ade support barang jugek..

juri datang.test makan,cuit yg tu..makan.cedok kuah kacang plak..selepas ktorg berlumba2 telan air liur tgk juri test makanan kitorg (perut tgh lapar dowh!),kitorg dgr lak juri complaint.pehhh..mmg banyak cekodok la juri taun ni.ini xcukup,itu xcukup..

"patut kena isi ape nama makanan ni biar org tau".."n then bgtau ape khasiat makanan ini,makanan ini,biar org ramai tau kesan kalau makan makanan ni.."..owhh,abis tu banner menu yg besar giler gantung kt depan tu korg tak nampak ke?atau dh kabur mata kekenyangan makan kat 10 gerai td?..huh.mmg cerewet nk mampos sensorg.aku dh maki dalam hati/(dalam ati je laaa..)

settle je juri blah (mmg aku suke diorg blahh cepat2),kitorg tgh setting baek pnya nk serve..tetibe je satu gerombolan makcik2 yg dh standby kt luar gerai td masuk.aduii,masing2 (geng jkr) dh berpeluh,xtau nk sambar ape..main serve je.dgn bos skali jadi tukang serve..

aku dh keje asek nk mngamuk je.yela,org ramai dh xsabar2 nk melahap.lgsung xdek prasaan kesian kt kitorg ni yg dh mcm belacan sorg2.non-stop org masuk nk makan.server2 seme dah tensen.nk marah nti org dtg nk makan.tp last kemuncak kemarahan aku bile sorg pakcik ni dengan bawak pinggan dh berisi nasi n lauk ayam merah menyelit celah antara aku n bos nk mintak kuah dalca ngan aku n acar dengan bos..tdengar suara bos aku menyound pakcik tu..(dengan sopan ni)

"hah!kan dh kena baju dD!". spontan aku pusing tgk baju,huwaaaa~!!!.dh merah kesan lada ayam melekat kt baju raya baru aku!..

"ape ni pakcik!kn dh pesan tunggu kt hujung barisan!!".

pakcik tu sket pun tak berbunyi,ape lagi nk mintak maaf.dia garu kepala je.hadoiii..maafkan la saya ni pakcik.saya ni mmg mulut sgt lepass~grrrr...
bos suruh gua benti dulu serve."gi makan la dD.".aku blahh..mmg sgt emosi.

makan dulu sket.tgh syok makan,tambah bengang plak bile ade sorg warga opis yg sgt tkenal dgn sifat 'kuat makan' beliau.tak padan dengan sorg pempuan,selamba sengih2 dpn aku smbil makan.fyi,aku ngan crook2 aku kt opis mmg anti dgn dia tym majlis camni pasal tym gotong royong haramm nk jejak kaki kt surau sbb sibuk (katanya)..tp bab makan tetibe je ade masa utk bermesra2 ye..howhh~nani dh wat isyarat mata kt aku tanda suh tgk lg gerak geri si gadis ni.oo,rupanya cik puan ni tgh bungkus lauk baekk punya utk diri sendiri dan seisi keluarga.adakah dia tak terpikir langsung tukang masak nasik tu dh makan ke belum juadah tu yek?warga keje?ramai xdapat makan woo.nasik dh abiss..dan yg paling penting..adakah tidak terbit perasaan malu dan segannya kerana selamba membungkus depan kami yang sangat tahu dia tak terlibat langsung dalam ahli2 dapur ni?..hoh,aku yg sudah makan bjalan dgn emosinya sambil sound sekuat2 hati sebelah beliau berkata.."ye..bagus!bungkuss!bungkusss!!".dia tau aku sound dia tp dia buat2 taknak mengerti.

marah betul aku tym tu.tambah plak ade org luar yg turut selamba tapau lauk kami..(ade ke patut??org dh jamu,dia tapau lagi)..wahh..marah betol aku tym tu.tepat jam 11pagi..nani dh ajak aku balik.tensen sgt dgn majlis kali ni.kitorg blahh..

dan gambar2 yg wujud ni hanyalah ketika sebelum berlakunya amukan dari gua yg bernama dD.huh!nk kongsi pun malas sebenarnya.

tp frankly,majlis taun ni mmg xbleh blahhh!


wajah skema aku depan stall ktorg
*blink-blik tu penting*


aku yg msh nk jadi model xxl dpn stall
hekhekhek..



naik angin dh tym ni..
siap sinsing lengan baju dh tu.



sabar lagi..



tq en.camera,ko dh sejukkan ati aku

smpi situ je la ye.pastu aku dh blahh..hahaha


'_'

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST