23.3.10

family planning.hoyey.

happy happy happy happy

kenapa happy sgt smpi kembang2 idung ni?

oo..sbb arini aku dh dpt 2 results yg sgt best & buat aku jadi sgt sgt sgt happy.

ok.memula aku nk citer psl aku ngan hubby yg tgh berkobar2 nk beli rumah utk membesarkan lagi famili kami di samping utk kediaman tetap kami pasni.yela,xyah la nk sewa2 lagi.biar bulan2 bayar dpt umah sndiri,baru berbaloi2 dr byr bulan2 tp takat menyewa je.lgpun mmg dh impian kami nk ada umah sndiri.asek tgk org je masuk umah baru..jeles jugak..kuikui
selama ni dok pening kepala nk decide antara umah 2 tingkat yg ada 4 bilik & letak tgh bndar dgn harga RM225k ATAU umah teres ada 3 bilik je pastu duduk jauh ke dlm tp harga ekonomi RM140k.kedua2nya harga tak termasuk khidmat lawyer.

dok sesak2 memikir,tetibe agent tu bunyi.."xminat ke umah jenis klaster?tu ada model,bleh tgk.setingkat tp ada 4 bilik.."

eh..ehh..rupanya rumah yg dimaksudkan tu umah yg tgh buat seblah taman perumahan yg aku sewa skrg.laaa,apesal la xckp awal2.dgn harga RM215k pastu ada 4 bilik..aku pn dh gi masuk umah sample..mmg berpuas ati laaa.siap awal taun dpn..hehe.maka dgn mengada2nya aku nk citer,mmg aku ngan hubby dh spakat la nk amik umah ni..haha.dh xpening kepala..hoyey hoyey.


kisah kedua.pas settle bab umah td,aku ngan hubby gi klinik swasta plak.kali ni sbb aritu doktor pesan suh dtg smula next week utk repeat check kesihatan aku.yela,aku ni kan ke tgh lembik lemau badannya.sikit2 muntah,pastu pening pale..slama ni aku test kt pregnancy test  mmg result dia negative.so,doktor suh la repeat tp kali ni dtg scan & dia pesan tolong tahan kencing sbb kalo air kencing byk baru clear dia nk scan.dan arini bila scan terus doktor cakap.."laaa...tgk,dh ada kantung baby.confirm la awk pregnant.."

haih..aku rasa aku kuar dr klinik td mcm tgh terbang.smpi lupa nk tggu nurse panggil suh bayar.nasib baik en.hubby yg juga tgh koya suka sgt nk dpt baby lg tu yg igtkn.kalo xwat malu je kalo nurse tu jerit2 panggil nama aku & kata aku xbayar bil lg..hahah.gila pnya koya.
tgk..smpi lupa nk inform aku dh carry selama 2 bulan.wahhh..rupanya yg aku mabuk mcm org mula dpt botol tuak tu mmg pregnant la.haha..bestnya.happy sgt..


makanya,tula citer org tgh gile suka sgt ni.mmg rasa mcm best best best sgt arini.alhamdulillah,rezeki anak2 aku.hehe..


notakukukaki : mula menggatal panggil rifdi "Along"..hehe.pelik dia dgn ibu dia yg pelik ni.

dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST