13.3.10

oldies but cute

 
tiba2 je terasa nk scan gmbr lama ni.hajat nk kenakan kakak aku ngan adik aku.aku nk tag diorg dlm FB..hehe.jenis setan bertanduk..haha jahat bukan main.biar org lain tgk diorg yg konon kiut zaman skrg ni cmne satu masa dulu.cehh,mcm la aku ni best sgt dr dulu ek..?haha..xsedar diri..

pastu bile masuk dlm album kt FB,terasa lak mcm sweetnya kami 4 bradik time ni..hehe.cuma arwah abg Long je xmasuk,kalo arwah panjang umur..aku nak suh dia join FB gak,biar completed kami berlima dlm ni.abg Ngah aku xberminat,dia suka layan youtube je.sbb dia mmg suka muzik.abg Ngah mmg terror main gitar since dia darjah 4.dulu zaman skolah Batu Lapan (skrg dh jadi SK Fakeh Abdul Samad),dia la yg slalu perform kalau ada event kt skolah.aku igt lg dia penah perform jd gitaris kt sorg budak yg nyanyi lagu Anuar & Elina masa dia darjah 6.ramai giler yg tgk dia main,mcm xcaya lak mamat skima kt atas pentas tu abg aku..hohoh

akak aku plak,menurut citer mak aku..dia mmg ganas dr kecik.langsung xdek sifat budak pempuan.kalo ada pn,cuma dia pakai gaun je.dah dia terdidik hasil dr abg2 aku,dh tntu prangai mcm jantan.mandi sungai,main bola..mmg mcm jantan.tp mak aku ckp,dia ni mmg kaki report.abg aku beli gula2 sorok dlm serai,dia citer..abg aku gi sungai dia citer..pendek kata mmg reporter.pastu mak cakap,kak ina ni mmg kuat mngamuk.kalo sakit gigi mmg pecah la baldi kena tendang ngan dia..mmg tomboy dia nih..


aku?sejujurnya mak aku ckp aku kategori budak baik.aku xbercampur sgt dgn budak2 kampung sbb aku lebih suka buat keje sndiri.disebabkan tu,aku mudah dengar ckp kakak aku yg mmg suka bwk aku ke tmpt yg errr..bahaya jugakla.aku pnh ikut dia gi sungai tp aku xmandi,aku ikut dia gi tasik kt atas..kakak aku xmandi tp dia suruh aku terjun kot?..hehe,akibatnya aku hampir mati lemas kt tasik tu.nasib baik ada jiran ni tolong selamatkan aku.pastu mmg aku takut..takut nk ke mana2 dh.duduk jela kt umah.jap2 kang kalo member ajak main masak2,aku follow jela pdhal bukan minat pn.aku suka main cikgu2,sbb tu la aku pandai sket.hehe..sket jela..pastu bila dh besar sket,baru la aku jadi brani smula.geng2 aku time tu seme geng adik aku.laaa,aku pn rupanya mcm tomboy jugak la.igtkn akak aku je..huhu

adik aku lak jenis budak yg penuh dgn sense of humor.aku rasa kalo adik aku bcakap mmg semuanya bahan lawak.dia ni agak malas belajar,xmcm aku.dulu aku slalu kna ajar dia matematik,dia bleh buat xtau..leh plak tgk cicak,siling,main pemadam..aku plak?aku baling pemadam kt dia,pastu trus gadoh...ilang kisah aku nk mngajar..tp adik aku slalu kna rotan.kna marah ngan abah sbb dia ni nakal plus degil..dia suka sakitkan ati aku,pastu aku pn repot kat abah.xlama tu msti dia kena punish ngan abah,pastu mst aku lak yg nangis..hoh.tu laa,aku jd reporter no 2 lepas kak ina plak dahh..

tp tula...tu seme citer dulu.skrg seme dh duduk jauh2.dh jarang2 jumpa.abg Ngah kt desa petaling,dh ada family..ada 3 org anak yg putih-comel-gebu..akak aku duduk Pekan & dh jd sgt feminin sbb dh pgang title mak andam.dia pn ada anak 2 0rg yg sgt cerdik.aku?..aku pn dh ada fmily sndiri kt Jerantut ni.adik aku lak keje kt Puncak Alam,dia je solo lg.tp aku rasa dia mcm lmbt lg nk tamatkan status bujang dia tu.awek dia cantik..huhu.malu la i kalo dpt adik ipar cantik mcm artis..ohhh.

tu la adik bradik aku.dulu masa duduk satu rumah slalu xberlaga angin,asek nk carik pasal je.kadang2 mak ngan abah jd risau bila anak2 dia bertekak,xberckap,runsing diorg..
tp bila dh jauh2 camni..mmg telefon jela yg hubungkn ktorg.kalo aku ngan kak ina ngan adik aku asoi,ktorg jumpa jugak dlm FB..abg Ngah mmg susah sket nk balik sbb kerja dia melibatkan satu malaysia,dia mmg kna pergi outstation xkira masa..rindu kdg2 tu,raya je yg ktorg dpt berkumpul.sedih plak..bila jumpa kang mula la rasa xpuas je,yela..dh la lama xjumpa,pastu schedule lak xkena gaya.time kita balik,dia 1 family balik umah mertua la,bila dh balik,ada yg kuar pulak..xdpt dh nk ulang mcm masa dulu2..ala,rindunya..



notakukukaki : tu la,time dh jauh baru reti nk appreciate.adik bradik ni umpama air dicincang,mmg xkn putus.ida syg kt korang... 



dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST