16.8.10

entry menunjuk makanan

perut baru sihat.tu pn ada lagi sisa sisa mau memulas tapi tak jadi.
err..takut plak terconfuse dengan memulas mau bersalin.huh. (--")
*sape taktau tolong baca entry ni sampai ke akhir ye*

ehh..silap topik.aku bukan nak citer pasal kepulasan di perut,tapi nak bukak citer pasal menu berbuka pose.taknak cakap taip panjang panjang..stakat nak menunjuk je ye.

29 Syaaban.
*Sehari sebelum 1 Ramadhan

kami 3 branak perabihkan stok durian.melampau banyaknya kt umah wohh..

ehh..amik gambar sendiri ye :)

;pp sebokkk

abah mengajar anaknya makan durian
*sila abaikan latar belakang dapur umah ai ye :)

abah tipu.kata bagi seme makan.
last last dia sorang je yang makan

tengok.sampai berlunjur kaki.
huh :,(

1 Ramadhan

first day yang flat.encek ejang kena gi kuantan.
so,aku yang tak larat ni hanya mampu suruh dia tapau lauk je.
aku kat umah just masak nasik ngan rebus kerang.
sesampai encek ejang ke rumah..ehh..ehhh..*sambil buat muka gedik*
"abang...bestnya,timekasehhh"..sambil lari lari anak kucin tompok bawak masuk sekotak donat Big Apple.
sampai terlupa nak angkut barang barang lain..heheh maafkan saya kerana over
eksaited ;p

haihh..orang tak azan lagi dia dah rembat satu

saya puasa ni
pecaya laa.. :)

last piece yang sangat sayangggg dilahapkan

2 Ramadhan

banyak plak keje kat opis.nak masak tak sempat.
maka,ke Bazar Ramadhan jela arini.
dan menunya adalah :

nasi minyak, murtabak kuah kari favorite, laksam dan kuih muih

kesan dan akibat :
food poisoning pada 3 Ramadhan.
punca :
ayam pedas tu.encek ejang makan seketul ayam pn dah rasai kehebatannya.
inikan plak aku yang belasah 2 ketul ayam.
so,dua kali ganda mengalami cerry berry dan muntah muntah.

3 Ramadhan

akibat tragedi yang berlaku, aku masak sendirik walaupun tak larat aritu.
berbekalkan MC, aku gagahkan masak ikan masak kicap,
kacang buncis udang, sambal tempoyak, sambal bilis...grrrr..
tak kisah la janji perut aku selamat..!

*sori le yek..takdek attachment*

pasni akan ada entry juadah berbuka.
silakan tak jemu membaca.hahah.


notakukukaki : berhati hati membeli juadah di Bazaar Ramadhan yek :)
dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST