12.10.10

Baby Nad, Rock & Sifat Pelupa

Ahad bebaru ni aku dan rock berjaya menunaikan tanggungjawab baekk punya.kitorg sebenarnya ada planning yang sangat suci murni, iaitu nak lawat geng ketat kami,nadia fadzleen aka nad yang baru dapat baby.excited sangat sorang sorang nak melawat baby nih..!

pas balik dari kenduri kawen atau dengan maksudnya memenuhi jemputan makan tengahari oleh sahabat aku & encek ejang iaitu faiz aka paang sebab kakak dia kawen,sementara tunggu rock sampai umah & rifdi plak tido untuk charge tenaganya,aku ngan ejang pun melayan dvd dragon ball Z.

sambil2 membelasah kuih raya yang masih banyak dalam balang bekas kuih,kitorang pun gelak gelak la layankan kartun faveret dari zaman student poli dulu lagi.*pehh..nmpak sgt kitorang ni tak matang matang lagi.kihkih

tak lama tu aku terima sms "aku rasa,aku dah kat dpn umah ko.."
memang ye.rock dah sampai dengan jayanya dengan sekali penerangan je.bagus budak rock ni.budak bijak.bleh masuk rancangan I Was Smarter Than 5th Grader.ehh,ke salah rancangan aku ni?

ok.berbalik pada kisah sepatutnya.

pas aku menjamu rock ngan jamu mak dara.ehh..mana ada.aku takdek pun beli jamu camtu.aku jamu rock ngan kuih raya jugak la walaupun dah masuk bulan Zulkaedah.agak agak dah siap anak-laki-bini,kami pun gerak ramai ramai ke umah nad dengan menaiki Myvi rock.ehh..ada plak tetamu yang bawak ke umah orang?hahah.nasib ko la rock.

dan berpandukan arahan dari Nani sebagai tukang-tunjuk-arah..kami pun gerak ke umah Nad.dlm perjalanan..aku terlupa panduan.ehh..silap arah la.aku pun dah confuse mana kiri mana kanan.

setelah sesat sekali,aku berjaya jugak jumpa umah nad.tengok anak dia yang bernama RAYYAN NAFIDZ.geram je aku tengok baby macam tu..tak sabarnya nak delivered!..uhuh..
aku kalo dah jumpa sahabat macam rock,plus plak jumpa nad..memang jenis taknak stop bercakap walau seminit.ada je menda nak citer.sian gak tengok encek ejang yang kena layan rifdi yang tak bleh dok diam tu.tapi tu la,terima la seadanya wife abang ni ye.memang kuat bercakap.heheh. :)

..lama berborak,pastu mintak izin nak balik la ni.kononnya rock dah nak balik.tak berani balik gelap gelap.tapi aku plak bawak rock gi makan nasik lemak mie kat area TF.dah duduk situ memang sedap la kan.borak sambil makan.ibarat macam 8 taun tak jumpa kitorang nih.agak agak azan Maghrib dah abih,baru la kitorang gerak balik.tu pun rock kena anta aku-anak-laki dulu baru bleh balik.

pas anta aku balik,rock terus balik ke umah mak ayah dia kat temerloh.aku pun menjalani kehidupan cam biasa la.tapi aku rasa macam ada benda lagi yang tak kena.apa dia ek?

setelah diamati,baru aku perasan..aku ngan rock yang excited giler melawat nad tadi..sorang pun tak terpikir nak amik gambar baby nad.bercakap je lebih.cehh!..silap betul.kalo tak dah tentu entry kali ni ada gambar baby nad.takpun konpem gambar baby kiut tu tercampak kat fb siap tagged nama nad..

aku kesal betul.tu la..dah tak pasal pasal laki aku kata aku kuat bercakap.
"len kali kurangkan bercakap.dah la asek bercakap menda lepas je."
hohohhh..!
.
.
.
.
frust.
aku terlupa betullll!!!!

dush!

4 comments:

  1. tadi dah komen,...tp tatau la berjaya ke tak sbb tetiba intenet disconnected,...komen je la 2-3 kali erk,..

    masa aku melawat ko ngan baby baru nnti,...aku akan pastikan less talking and more picca,..aku akan uplot penuh blog ngan fb,..haha....sesal tak amik gamba baby ray punya pasal....

    kan,...mcm takdek bukti je gi visit nad,..aiseh...

    ReplyDelete
  2. ..aku cuma terima 1 je comment dr ko.so,dont worry.ko tetap pengkomen tetap aku.err..pengkomen ke?

    wahh..revenge ni.nanti,aku nk try suh nad mms gmbr baby 'rain'..ngehngeh.cuma yg xbest sebab xoriginal snap by you or me jela..kuikui

    ReplyDelete
  3. rajin plak jalan2 kat sini,...


    haha...sesekali jumpa,...habiss bercerita egala sejarah silam,..xpelah.....

    actually,...that's was the greatest weekend,..dpt spend masa dgn dd n famili,...dan dpt jumpa nad yg dah 10 taun aku tak jumpa,... :)

    ReplyDelete
  4. takpe..datang la berjalan.aku tak penah halau tetamu datang..huhu

    memang pn.itu baru bertiga,belum berempat berlima berenam..mesti tanak abih cerita laa

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST