7.10.10

Nurul Jamiatul Adawiyah

♥entry special.dedicated to my bff, mie


let me introduce.ini kawan baik aku since form 2.nama penuhnya Nurul Jamiatul Adawiyah Binti Mat Dris.beliau dilahirkan pada 19 November 1982 dan merupakan anak ke seploh dari seblas beradik.dia skrang ni anak yatim piatu.tapi dont worry beb,mak ngan abah aku anggap ko ni macam anak sendiri tau!


aka Jamie/Nurul/mie
ok,aku panggil beliau mie.
beliau sangat baik hati sejak dulu lagi dan sangat pemurah serta bersifat sederhana dalam semua segi.masa zaman dulu,kami memang seangkatan kerana agak err..tomboy dan lasak.kami sepesen dari pelbagai sudut.agak agresif,meminati sukan lumba motor (wahh!),dan banyak berkongsi pakwe minat yang sama.namun begitu,dia ada pakwe,aku takdek..cih.*takpe.aku tak kisah sebab memang aku tak minat berkapel*tapi bab belajar memang dia bagus.dalam kelas time cikgu ngajar,aku selalu tido.dia la yang selalu cover aku.time aku susah dia la yang cover aku.time aku kena panggil ngan cikgu disiplin pn,dia kena masuk sekali.ehh..ehh..dia jeke yang selalu cover aku?bila masa aku cover dia ek?..ooo.masa dia dating kot.haaa..betul la tu.
ini muka budak budak baik kat sekolah.
kami sekelas sampai form 4.masuk skolah Pandan masa form 4 pun tercampak kat kelas yang sama.tapi jodoh tak lama sebab aku kena masuk skolah Teknik Muadzam Shah,beliau pulak stay kat skolah Pandan.masa tu la kitorang start payah sangat nak jumpa.kalo aku balik kuantan,baru la bleh outing sesama,melepak,bertenet,dating sama sama.


abis je skolah,aku dapat masuk Polisas tapi Mie takdek rezeki ke mana mana.beliau terus membawa diri ke JB *abang dia ada kat sana* dan bekerja di Pizza Hut.time ni memang mncabar la sebab setiap kali dia balik kuantan,mesti dia kena pau dengan kami iaitu kawan kawan baik beliau.sebab beliau sorang je yang ada duit dan bergaji manakala kami kami ni plak hanyalah student yang belum terima duit pinjaman time tu.hehe.baik budak mie ni..
tak lama kendian,mie ditukarkan ke kuantan sebab pizza hut dibuka di megamall.time ni dia dah jadi manager.lagi best la aku sebagai bffnya ni..


kendian,setelah lama masa berlalu..aku pun dapat keje kat JKR jerantut.bertemu pulak jodoh ngan encek ejang.fyi,encek ejang ngan mie ni dah lama berkawan rapat.since diorang skolah rendah lagi.**oooo,baru aku tau time ni wohh**


mie plak kena tukar kl.time aku kawen dia ada jap je sebab bakal pak mertua dia meninggal time tu.masa aku dalam pantang plak,dia bertunang.dan tunangnya plak adalah ex-skulmate aku masa skolah rendah dulu.unik kan kami kami ni?aku kawen ngan budak skolah rendah dia,dia kawen ngan budak skolah rendah aku.. :)


puan pengantin diiringi bouncer dan bonzer

cantiknya gigi kami.bleh join contest gigi cantik menawan

mie dan zan duduk kl,so diorang senang la dapat jumpa.aku je yang terpinggir di sini.so segala aktiviti aktiviti diorang aku tak dapat join.tapi kalau aku datang kl,diorang konpem akan bersama menemani aku.


ok.pastu nak dijadikan citer aku ngan mie termengandung sama sama.tapi aku untuk second baby ni la.beliau plak first baby.beliau awal seminggu dari aku so due date beliau pun seminggu la awal dari aku.


ej,zara,zan & mie the preggie mum

aktiviti diorang time ketiadaan aku.huh.jeles tau!

gambar di atas adalah time mie pregnant.


okeh.motip aku berkarangan panjang ni sebenarnya adalah sebab


kawan baik aku ni dah selamat bersalin jam 10 malam pada 06-10-2010.beliau dapat baby boy 3.3kg..wahhh.aku ni excited tau.sangat excited sebab sepatutnya kan dia due seminggu awal dari aku.tapi dia dah bersalin semalam.


maka?...(sila buat penilaian sendiri)


notakukukaki : excited ni.excited.turn aku plak dah bakal tiba..jengjengjenggg..


dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST