3.7.15

Jus Kurma Susu

tahun ni aku takde share pun resepi juadah iftar. maklumla, tak memasak mana.
dengan kes warded, kes klinik, kerja..nak masak memang bukan masa la. hectic. cewah. haktuihh.

tapi sebab nak share jugak kesukaan gua untuk pagi hari, meh sini gua share satu minuman berbentuk kesihatan. amboih. dah serupa kevin zahari dah pulak aku ni. meh try ye tuan puan sekalian.

aku copy jela resepi dari sini.



BAHAN-BAHAN :
  • 1/2 kotak susu segar
  • 10 biji kurma dibuang biji dan dibersihkan
  • 1 cawan air panas
  • Beberapa ketulan ais
  • 1 sudu kecil gula
67333_10153347756990891_5706929664171384005_n


CARA-CARA MENYEDIAKAN :
  1. Rendam kurma dalam air panas 15 mimit
  2. Kisar kurma bersama air tadi sampai halus
  3. Masukkan ais dan kisar lg dengan gula
  4. Masukkan susu segar dan kisar hingga sebati.


KHASIAT JUS KURMA SUSU
  • Menyalurkan oksigen ke otak
  • Potassium membuatkan fikiran lebih rasional
  • Memberikan kandungan alkali secukupnya kepada cairan tubuh.
  • Merangsang ginjal mengeluarkan toksin
  • Menurun tekanan darah tinggi
  • Membantu pembentukan kulit sihat.

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST