5.3.13

Suria Cherating Beach Resort #2

lastweek,aku attend satu kursus di Suria Cherating Beach Resort.yesza.kali kedua aku di situ memandangkan aku pernah dah kursus kat sana tahun 2011 dulu.boleh rujuk post tu.gua takde hal.

HERE!


okay.habis iklan.aku pergi kursus tu sorang je.Kursus SoftSkills.dahla aku sorang je dari jabatan kerja rajin ni.yang lain semua dari PLB,JPS.rabu tu aku sampai,rupanya aku la participant paling awal daftar.sepatutnya check in pukul 3.00 pm tapi jam 11.30 aku dah terpacak di situ.nampak tak komitmen aku di situ?

sebab bilik dah clear,maka aku dapat check in awal.



dah check in,aku ajak driver JJCM ke Kemaman.mau belasah ikan goreng tepung!

sampai restoran favorite,ngamngam kedai baru bukak dan makanan pun sedang dibakar.hebat wohh.

sata - otakotak - pais ikan & pais sotong

makan sampai perut meletup,baru balik hotel.so,sebab kelas mula jam 1.30pm,maka cepat-cepat mandi,solat dan masuk kelas.

sekali lagi aku pecah rekod sebab aku orang pertama masuk dewan.urusetia pun lambat.huih.cemerlangnya aku.nada riak.

lama jugak nak tunggu dewan penuh.agak-agakla kan.dahla orang first touchdown dewan.lepas tu kena tunggu 30 orang lagi sampai.nasib baik wifi laju.mihmihmih.


so,bila kelas mula paham-paham jela.dah tentu sesi suaikenal.dan mula la game pertama.hello.untuk game pertama aku dah dapat gelaran Si Peramah.jadi sila imagine la karakter aku sampai habis kursus.

aktiviti stop pukul 5.dan malam sambung kelas lagi.

siang

malam

kursus memang jenis kursus yang aku suka.jenis penuh aktiviti permainan.bukan jenis kursus dengar ceramah,taklimat,dengar sampai tahap terhantuk kerusi orang depan.sebab tu aku langsung tak pakai baju kurung.dahla aku memang tak berapa rajin nak berkurung.

so,aktiviti malam tu kitorang dapat task macam mana nak bagi telur tak pecah walaupun dilepaskan dari ketinggian 6 kaki.

kitorang diberikan duit untuk beli paper,bakul,getah & polystrene.pandai kau la nak buat camne.so,kumpulan aku beli paper & bakul.jimat dah tu.dan buat camni.


3 bijik telur tu semua tak pecah! awesome la.kalau ikutkan banyak lagi aktiviti tapi aku tak dapek la semua aktiviti nak ambik gambar.kitorang dapat main kapal terbang kertas, pass batang paip jangan bagi jatuh, siap ada slot jadi conductor music macam Ramli MS, dan paling best slot hilangkan stress dengan senaman.ustaz lead kitorang dengan tarian Gangnam.haih.ustaz tu.dahla tu,makcik makcik pun jangan cerita la bergangnam semacam.seronok gila.hilang jugakla lemak 0.5gram.

habis kelas apa lagi.terus terjun tiruk atas katil.dahla aku sensorang je dalam bilik.memang seronok habis la.before tidur tu sempat la tanya kondisi anak-anak.semua dah tido cuma hasya je yang taknak tido.dia berasa aku takde kot.hihih.


pagi yang epik

esok lepas siap breakfast,terus tuju ke kelas.kena cepat dude!..fasi cakap sape lambat masuk kelas nanti dia bagi ganjaran mikrofon.lantak kau la nak nyanyi ke,nak bercakap ke.haaa.aku memang tak sanggup kalau dapat.nanti aku menyanyi langsung fasi takde chance nak bagi motivasi.mihmihmih.

tapi seriusla.hari ni punya game yang last memang bikin hati gua panasss.sampai terpaksa mengadu pada rock.kahkahkah.

lunch

after lunch,kitorang kena check out dah.lepas tu mula la angkut beg ke dewan.

lepas tu sambung kelas petang balik.dan biasa la kalau dah petang,masing-masing dah ke laut dah mood.masing-masing sibuk nak balik.dah macam-macam perangai.sebab tu boleh stress.kalau fasi tu,macam dah kesian sangat tengok sebab dia cuba lagi untuk tarik perhatian participant semua walaupun kepala participant semua dah kosong kosong kosonggg..bak kata najwa latip.

sebab semua dah tahap kronik,cepat-cepat pihak penganjur bagi sijil kat semua orang.dah tak larat dah tengok muka ketat sorang-sorang.

gambar aku jela.gambar orang lain aku malas dah nak upload.
muahahaha.keji.

kemain debabnya aku.chubby.masa aku ambik sijil ni siap fasi bagitau lagi kat semua orang aku bekas student PSDC (pihak penganjur).haih.terus masing-masing waaa.bukan ko study poli ke? *memang persepsi kalau kerja teknikal jabatan adalah datang dari politeknik*.

siap je bagi sijil,terus kitorang dapat balik.ada jugak yang salam-salam,peluk-peluk,cumbu-cumbu dulu dan sempat la tinggalkan contact name untuk bukak facebook nanti.mihmihmih.tak main la tinggal contact number zaman sekarang ni ye?

aku pun,lepas je habis terus blah.babai jela Cherating.nak singgah rumah mak kejap.ku rindu dia.wahahaha.

babai!


    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

2 comments:

  1. sekali sekala dapat keluar opis p kursus pun mcm best.keroje aku ni terperap je kat opis.
    weyh..shawl siang ko menarik ah... hihi

    ReplyDelete
  2. aku memang suka kalau kena kursus.HAHAHAH.peluang untuk keluar kan?..sometimes,kita perlu kena ada masa untuk diri sendiri jugak.

    ohyeke.boleh carik kat instagram nama @sakinahsoleh ye.ko kan dah ada instagrammmm..yeha!

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST