12.11.13

Langkawi Trip : Island Hopping (Part II)

Part I

*entry gambar paling banyak*

second day.ikut plan asal,abangah aku cakap gerak pukul 8.00am untuk island hopping.
sekali pagi hujan.semua sedap tidur je.abah,mak dengan kakak aku pagi pagi dah mintak kunci kereta nak carik breakfast area Pantai Cenang.

kalau tunggu semua bangun aku rasa,makan tengahari terus la jawabnya..

ok.bila semua dah siap bangun,pakai hensem hensem terus la gerak ke jeti.tapi sebelum tu,mari kita berposing dulu sambil tunggu balance balance ahli keluarga nak bersiap.

eceh.

seluar baru beli malam sebelum.
ramai yang tegur seluar i tu.haha.ada yang tanya nape tak borong banyak,bleh jual pulak.
haii..aku takde modal banyak.ni pun stakat berjalan shopping sikit sikit je.

rombongan mak biah


dalam pada dah lambat tu,abang aku dengan family dia pulak nak makan.hah.layan la budak budak tu semua.aku dengan laki aku nak carik selipar jepun.gila kau pergi pantai pakai flat.laki aku pulak dari LCCT aritu dah selipar putus.jadi operasi mencari selipar dulu.anak anak aku pergi join abang aku breakfast kat mcdonalds pantai cenang.

makan kenyang kenyang.jap lagi nak melompat pulak.

abang aku pun dah jadi budak budak.kakakakaa.

aku pulak shopping selipar jepun,sekali dengan souvenier sekali terus.alang-alang tengah takde budak ni kan.so,beli la beberapa magnet fridge untuk diri sendiri dengan officemate.ejang boleh ek suruh aku belikan lastik.eh.sabar jela.aku belikan la jugak.paling best aku dapat ini.mihmihmih.

#ddcraze


selamat bershopping kat situ.usha usha la pulak Underwater World.sebab tiket boleh tahan harganya,maka takjadi la masuk.lagipun ramai informer bagitau ikan dah tak banyak dalam tu.so,takpayah la.kita teruskan ke destinasi ajelaa..

sampai jeti Kuah.kitorang sewa boat aku rasa around rm300 jugak kot untuk island hopping sebab sekepala dia kira RM20.tolak hasya la sebab dia duduk beriba.

pakej yang dia bagi adalah pergi 3 tempat :

1. Tasik Dayang Bunting
2. Pantai Beras Basah
3. Pulau Singa Besar (Eagle Feeding)


hari pulak masa tu hujan.maka,berbasah basahla kitorang masa naik boat.paling excited adalah rifdi.mak abah aku sampai tergelak besar dengar rifdi menjerit keriangan.wihuuuuuu..

raksaksa hijau









1. Tasik Dayang Bunting

Port pertama kitorang singgah.kat sini memang boatman dah pesan,jangan bawak makanan.kalau nak jugak,letak dalam beg sebab ada peragut.hah.gila kau kat tempat macam ni pun ada peragut?
rupanya peragut tu sebenarnya monyet monyet kat situ.auww..seram aku.aku dahla spesis manusia cepat terganggu dengan menda menda camtu.jalan pun langkah laju je.kena redah hutan dulu,baru sampai kat tasik tu.



semua naik paddle boat tu kecuali aku,hasya,emak dengan abah.kitorang lepak kat jeti tepi tu je.aku tau hasya teringin,tapi bahaya bawak dia.takut dia terjun..huiii..nauzubillah.

haifa sangat behave duduk dengan abah dia dan azim.rifdi pulak menjerit nak duduk tengah padahal budak yang incharge situ dah kata,adult kena duduk tengah sebab nak bagi stabil.whatever.aku peduli apa.kata rifdi dalam hati,agaknya.

habis round naik paddle boat,diorang berendam pulak dalam tasik.wahhh..memang suka sangatla budak budak ni.sampai taknak naik pun ada.





2. Pantai Beras Basah

1 jam kat Tasik Dayang Bunting,so sekarang beralih ke Pantai Beras Basah pulak.masa ni hasya dengan haifa tidur dalam boat.boleh ek padahal boat gila gila laju hentak ombak,diorang boleh tido?anak sape ni hoii?

sampai kat jeti,aku rasa macam nak tunggu dalam boat sebab kesian kat hasya.sekali boatman cakap,ehh..berenti lama ni.rugi tak pergi.aku pun angkat la jugak makcik jemah sorang ni.sekali angkat terus mata dia celik.hah.apalagi..suka sangatla dia main pantai.

jeti pantai beras basah

mind your own business.
ahahaha.

bapak bapak jaga anak main air




ni pulak kerja emak emak.hahahahaa.

suami i memang artis.sampai ada satu rombongan tu amik gambar lagi dengan
kereta ni.peh.


3. Pulau Singa Besar

Lepas bertegang urat bertarik tangan kaki ajak bebudak balik,baru la kitorang dapat pergi sini.sampai sini,boatman keluarkan lemak ayam dan campak ke laut.kitorang duduk dalam boat ni perati je apa yang jadi lepas ni.

sekali....amik kau!penuh burung helang terbang ke arah lemak ayam tu.seram siott..

aku memang tak dapatla ambik gambar.kak ina dengan syamin siap ambik video.fuhh.helang memang besar gedabak kat sini.stok macam iklan winston pun ada.




aku tunggu je sekor lagi helang besar nak datang.tapi tak datang datang.merajuk agaknya.

heheheheheh


habis tempat tuju.so,kitorang pun sebab dah penat tahap dewa,maka terus balik hotel.dengan perut lapaq bag hanggg.aku dengan ejang nampak kedai Laksa Ikan Sekoq tapi semua orang taknak berhenti.jadi aku pikir,takpe la.jap lagi pas mandi turun pulak la makan.

sekali dah balik,anak anak dah nak tido.lepak la dulu kat bilik sambil layan Hot Cup.pastu sampai ke malam kepala aku jammed.gatal sangatkan perut masuk angin nak makan megi.

kesannya,orang pergi dinner,aku pulak stuck dalam kereta jaga anak anak yang tido dalam kereta.hampehhh..

lepas tu orang shopping coklat kat kedai Haji Ismail kat Pekan Kuah,aku pun masih lagi duduk dalam kereta.sungguh seronok kejadian di malam hari tersebut.hoh.


next : Part III




sila LIKE sekarang!

2 comments:

  1. dah up entri langkawi kita ni punya pemalas nak update pasal langkawi nak jugak update nanti

    ReplyDelete
  2. nurul,

    pantang nampak pc opis clear,terus update.hahaha..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST