28.8.14

chaotic kiddos #8

nak marah jugak aku hari ni.tapi sebab anak,aku kena tahan amarah aku ni.

6.30pagi.kejut rifdi bangun pagi.tapi haifa pulak yang bangun.mandikan haifa dulu.siap je mandi,haifa cakap sakit perut.aku sapu minyak,pakaikan baju biasa lepas tu aku cakap kat dia, takyah pergi sekolah la macam ni.dia angguk.

mandikan rifdi pulak.siap-siap pakai baju sekolah,hasya pulak bangun.so,siapkan breakfast kat diorang bertiga (coco crunch aje pun),tiba tiba aku nampak haifa meneran.

terus aku bawak haifa ke toilet,lepaskan hajat.settle.
tapi dia menangis lagi kata sakit perut.aku suruh dia duduk.lepas tu,sediakan air minum pulak kat rifdi dengan hasya yang tengah makan.

sambil kemas kemas beg bebudak ni,tiba tiba rifdi pulak datang.ibu..abang sakit perut.nak biyak.
pulak dah.tapi tak kisah la,rifdi dah boleh cebok sendiri.kira lepas la satu kerja aku pagi ni.

7.30pagi dah ni.aku cepat cepat bersiap nak pakai baju,mekap,pakai tudung.
7.50pagi jugak baru settle semua.haih.lambat pulak la hari ni rifdi pergi sekolah.


siap hantar hasya-rifdi,so tiba masa hantar haifa.sampai rumah pengasuh,haifa nak pergi sekolah pulak.pakcik cakap takpe,pakcik hantar.

ok.

tapi sedang aku nak blah pergi kerja,pakcik bawak haifa balik.eh.apehal?
rupanya haifa nak pakai baju sekolah pulak.aku cakap,mana bawak baju.

haifa nangis nak baju sekolah jugak.ah sudah.aku dahla planning dengan geng opis nak buat cempedak goreng pagi ni.pulak tu,cempedak aku yang bawak.

sudahnya aku pergi opis hantar cempedak,lepas tu balik rumah ambik baju sekolah haifa.lepas tu hantar pulak baju tu pergi rumah pengasuh.

on the way ke opis,aku tapau nasik lemak.
ketaq kaki tau bawak kereta lapar lapar gini.

sambil tunggu ibu dia bersiap 


2 comments:

  1. wuwuwuwu...
    tak lama lagi aku plak akan melalui ini semua~~ tabahlah ibu

    ReplyDelete
  2. ye.selamat datang ke zon cemas selalu.hahahaha..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST