9.6.10

aku dan gelaran itu

dari kecik sampai ke tua ni.ehh..aku tua ke?tak la.
dari kecik sampai besar,banyak betul nama gelaran yang telah diciptakan untuk aku.bukan aku yang letak ok.ni seme gelaran atau pingat kebesaran yang dapat dari member skolah, member tmpt ngaji, bukan member pun ada juga..ishh.kalau ikutkan ada nama yang tak elok dan tak best,tapi nk sronok pnya pasal kan..

time tadika :
  • Ci Pelat *si pelat* - aku pelat ke?takla..aku cuma susah sebut huruf L je utk certain words.kalau dengar aku sebut 'plastik', 'berleber','blackout'..bunyinya macam pelik.ngehngehngeh☺tapi aku best student masa tadika wey.hebatkan aku ni..*riak*
time skolah rendah dan gi ngaji kat Taski Al-Huda dulu :
  • Cicak - sebab nama atok belah abah Omar Bin Chik.pastu mulut ni gatal menambah Chik bin Chak,maka member2 dulu panggil la cicak.main nama moyang nampakkk!!!
  • Jakpo - okeh.ni sebab nama abah aku Jaafar.dulu kan suka sangat main nama bapak.main sedap mulut sebut je diorang nih
pastu masuk skolah menengah (part 1), pun kena lagi panggil ngan nama pelik pelik.
  • Jackpot - yang ni mmg tak bleh blahh.kalau naik bas skolah tu,asal aku turun je ada mamat yang panggil nama aku camni.mula mula aku tak prasan.rupanya dia edit nama bapak aku.satu hari tu,seblum turun bas aku sempat la bagi sebijik penumbuk kat mulut dia.memang pastu dia tak berani panggil aku walau nama sebenar pun.
  • Itik - aku start rabun masa form 1.jadi abah aku belikan spek yang maha besar, katanya lebih luas mata dapat memandang.ok..sila bayangkan pakai spek besar dengan tudung skolah itu.bagai rupa itik
  • Cicak - haih.ada plak skoolmate masa skolah rendah pindah skolah yang sama.cilake..
  • Kambing - hari ujan masa beratur.aku orang pertama lari,gile takutnya baju basah.macam kambing.lain kes,maybe aku suka sangat kuarkan word 'Kambing betul!' kalau marahkan sesuatu menda
  • Papan lapis - ok.yang ni aku paham tahap kekurusan aku.skeping.no shape.memang straight cut.tak sexy langsung
  • Pembaris panjang - yang ni pun sama je.tapi ni budak kelas lain panggil.yang ni pun cemas nak kena penumbuk dengan aku.aku sempat tarik kolar baju dia je.
  • Katak - kesinambungan dari kes spek besar tu.aku dah tukar spek tapi tetap dikutuk.huduh benar ke aku ni?ceh.
  • Lutut spring - dapat nama ni masa kawad pengakap.langkah atur aku pun dikutuk.aku berjalan tonjet tonjet pun jadi masalah orang lain.hinakah?..makkkk
time skolah teknik (part2), pun ada lagi nama nama pelik i ni.wtf.
  • Gancung - ok.aku rasa ramai member yang ingat.aku taktau apa maksudnya tapi lepas aku tau itu maksudnya spesis belalang & mentadak mentadu,memang aku carik orang yang baik ati bagi nama tu.aku jumpa tapi ok,sebab masa ni duduk asrama,aku batalkan niat nk bunuh budak tu.alhamdulillah,panjang umur budak tu.sampai sekarang,dia masih berbaik ngan aku.heheh.nasib kau baik joe! *_*
  • Kambing rentung - one of geng aku yang datang dari zaman skolah lama telah membawa nama komersial ni.paling silap sekali,aku dengan roommate aku dikira sebagai 'rentung' sebab tak bangun masa buat latihan firedrill.kami kantoi dan nama kambing telah diupgrade menjadi kambing rentung
  • Tengkorak berjalan - ok.silakan kutuk kekurusan aku ok
  • Papan plywood - asal sebut plywood je pandang aku.sama sangat ke?
masa poli pun.tak abih abih lagi
  • bini popeye - dah la perut tengah lapar giler, dari kelas kena naik bukit nak gi kantin..ada plak geng mekanikal berbunyi bersahut sahutan..sorang cakap 'bini',ade plak sambung 'popeye'..shilake betul.ramai plak yang dgr tu.adeiii..macam la aku sorang je yg kurus masa tu..adehhh,nasib baik perut laparrr..berminggu minggu aku dengar bunyi yang sama tau tiap kali lalu kat bukit tu cuma aku xcam je sape yang panggil aku nama tu.yelaaa...rabun.
  • budak grunge - ntah.tak paham..ni geng junior yang panggil.masa ni aku tengah buat Cert kat poli
  • budak hiphop - masa ni aku dah buat Dip.tp yang ni lagiii aku tak paham.aku bukan peminat muzik hiphop okehhh!
  • minah scooter - yang ni aku suka.hehe.sebab aku memang bawak scooter pun zaman dulu.masa tu tak ramai lagi orang bawak scoot gi kelas.heheh*bangga*
  • minah rempit - cehhh..tak seswai tau!
  • cekediss - aku punya nickname konon chickadees.tapi ada plak yang buat bongoks tak reti membaca.
dan aku rasa sampai situ je kot..sebab pastu kalau main ejek ejek ni memang tak matured la kan.nak nak zaman dah besar.main ejek ejek kapel plak..haha.peningkatan usia.aku pun tak terkecuali ngan benda benda gini.tapi aku lebih pada gosip sebab aku ni susah sangat nak bercinta.ego beb!ego..i mana layan menda menda yang tak berfaedah camni..kuikui

tapi tula..macam macam nama yang terlekat kat aku ni.kalo ikutkan banyak lagi tapi yang lain tu tak banyak memori.dan tak terlekat di jiwa pun.kalau dulu dulu dapat nama pelik pelik ni memang buatkan amarah ni memuncak tapi dah tua tua besar ni,rasa kelakar pun ada.hahah.ok.kalau member member yang ingat lagi nama aku yang lain,sila la komen ye.mana tau korang pun ada simpan rahsia nama gelaran aku. >_<"

nasib baik xdek yang berani panggil aku
tengkorak berlari
dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST