21.6.10

rifdi #8 : shrek-mania

berbangga la shrek kalau tau ada peminat no.1 dia yang tak jemu jemu menonton ceritanya.

adapun kisahnya, si anak yang bernama Norhaflan Rifdi telah dibawa ke McDonald's Teluk Cempedak suatu waktu dahulu.kebetulan kalau beli Happy Meal akan dapat gift Shrek, maka aku selaku mak budak yang mmg minat giler citer Shrek ni pun mengangguk nganggukkan kepala lutut pada Miss Cashier situ tanda memang nakkkkk sangat gift tu.

rifdi yang agak pelik pelik ngan binatang hijau aka ogre aka Shrek ni kehairanan jugak laa..apemenda natang ni?aku pn tekan tekan perut dia ada plak bunyi "Arkkkkkk!!" pastu dia belching.haih?rifdi gelak je.macam berkenan je..balik umah,masa dia sepahkan dvd..dia terjumpa dvd Shrek aku.dia tunjuk dan buat bunyi Shrek.."Arkkkkk!!".so,dia dh nampak..aku pn pasang la citer tu kat dia.oo,rupanya dia sangat interest kat citer ni.pas mandi,nak pakaikan diaper (standard budak besar ni mmg tak bleh duduk diam kalau pakai diaper)..aku akan pasang citer ni.so,dia akan senang ati dan bleh duduk diam.

kacau aku buat keje umah,aku pasang citer ni..dia akan diam.

bangun tido pagi pagi aku offday,aku pasang citer ni..dia akan diam.aku bleh sambung tido.hahah!

pagi pagi nak gi keje,dia bangun awal,aku buat susu,pasang citer ni..dia diam.aku bleh bersiap..

alhamdulillah - biar la orang cakap aku mendidik anak pakai kartun,lantakkk..janji dia senang,aku pn senang.ehh,sambil sambil tu dia bleh belajar bahasa inggeris ape..hehe

paling best,kalau perhatikan masa dia tengok Shrek ni..dia bleh ajuk segala perbuatan dalam tu.ajuk donkey nyanyi,donkey plopping masa otw gi Far Far Away,Shrek mandi manda time intro Shrek 1 *time lagu Smash Mouth-All Star*, and banyak lagi laaa.

so,ni antara pic yang sempat aku snap via hp i yang tak canggih mana kamera dia tu..hukhuk -,_-,

13-06-2010 : 9.21am

17-06-2010 : 8.21pm

18-06-2010 : 9.25pm

19-06-2010 : 11.43am

20-06-2010 : 10.24am

20-06-2010 : 3.51pm

20-06-2010 : 8.49pm

21-06-2010 : 7.45am (pagi tadi)

memang kipas-susah-mati Shrek la..
tapi 2 siri je ada kat umah.Shrek 1 & Shrek 2.
takpe..pasni ibu akan usahakan mencari dvd Shrek 3 & Forever After.
yeehaaa!!


donkey yang lawak, shrek yang penyayang & puss yg sangat kiutt~

dush!

2 comments:

  1. semua posing rifdi @ along tgh menonton mmg best!!! kusyuk betul mengadap shrek tuh,..hhaha,...cute!!!!

    ReplyDelete
  2. sebab tu aku jadi suka tau snap gmbr dia.mmg sampai xsedar..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST