17.6.13

designer tak bertauliah

hectic weeks!

minggu ni aku taktau la dapat peluang berblogging ke tak memandangkan minggu ni staff jabatan terpaksa bekerja dalam suasana haru biru.next week kitorang kena handle 3 majlis yang berlangsung serentak yang mana daerah kitorang kena jadi tuan rumah.isnin ada mesyuarat pengurusan,malam dijadualkan ada program makan malam bersama pengarah dan selasa ada majlis Jasamu Dikenang.

so,aku adalah antara urusetia yang terlibat.since lastweek aku dah pening kapla cari tempat untuk tempahan tag urusetia.konon bigboss kata nak buat kad yang ada pendrive tuptup sekali peruntukan dapat ciput.apalagi,bigboss tukar plan jumaat lepas.dia cakap kat aku,tempah yang simple-simple je.

kalau simple pada aku tak payah la nak tempah.aku boleh buat.ngahahaha.


kalau tempah 1 set tali + kad + holder ni mau pergi ke RM 8.50/set
aku beli tali baru harga RM 2.00 + holder sekeping baru 70sen.total RM2.70/set.

kira aku bleh charge upah buat kad tu dengan harga RM5.80.fuh.

pastu tagging pada kerusi dan meja makan VIP juga menjadi tanggungjawab aku.



aku memang suka buat kerja gini dari buat kerja hakiki.haha.aku tak suka betul kerja kira ukur bahan.series.lari dari impian aku.cita-cita aku masa dah membesar sebenarnya adalah nak jadi interior designer.atau designer.kecik-kecik dulu je nak jadi ustajah.tapi tertukar sebab tiba-tiba lepas tu rasa cita-cita tak seiring dengan perangai.nauzubillah.mihmihmih.

tapi sebab belajar pun dalam bidang civil engineering,lepas tu kriteria takde langsung menghala ke designer,autoCad tak reti,berangan je reti.maka,jadilah aku sebagai juruteknik gomen..eh.kantoi tercerita.

syukur.






sila LIKE sekarang!

4 comments:

  1. mak aku g kot majlis ni...pesara la tpainye mak aku...

    ReplyDelete
  2. oo..mak ko wakil ke?
    insya Allah,kalau aku jumpa mak ko aku tego.pak sedara laki aku pun datang sebagai pesara gak.

    ReplyDelete
  3. Mak aku pesara gak tp mls nk gi aishh jauh plak rs jerantut tu. Eh btw, ko ada bakat ok jadik designer. Tp da masuk gomen ni aku phm, jd mls sket nk merealisasikan cita2 tu..hukhukbnykbendanakpikir

    ReplyDelete
  4. aizura,

    haih.mak ko patut ada ke?..la.mak ko jkr mana?ehh..berbakat ke.tq la..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST