19.7.13

rifdi #47

kan aku dah kata rifdi sangat into colouring.

cikgu dia kata,kalau suruh rifdi menulis,memang susah.cikgu kata,rifdi malas nak menulis.terus terang aku cakap,aku pun bukan jenis parent yang rajin nak suruh anak menulis,membaca atau kenal huruf.wahahah.

kejamnya.

takla.aku sebenarnya beli jugak buku untuk anak-anak.aku suka diorang kenali buku dulu.tau hormat buku.aku bukan jenis paksa anak-anak untuk belajar.rileks la.dulu mak abah aku tak pernah paksa aku kenal huruf,nombor,membaca.takpun.tapi minat tu datang sendiri.takpe.kawan aku ada yang tak pergi tadika,umur 7 tahun baru kenal ABC,123.tapi sekarang dia punya genius memang tahap buat aku kagum.cerita la pasaipa,semua dia tau.sains,math,sejarah,fizik,muzik,hiburan..yeahhh.

eh.aku bukan nak cerita pasal kawan aku tu.aku cuma nak share something.

menurut pakar,

Mewarna mengajar kanak-kanak belajar tentang fokus sesuatu perkara. Misalnya apabila melukis dia akan memberi tumpuan untuk menghabiskan lukisannya. Malah ia juga membuatkan kanak-kanak belajar tentang had iaitu tidak mewarna di luar garisan yang telah ditetapkan. Kanak-kanak yang berjaya mewarna dengan baik akan merasa bangga dengan hasil kerjanya.




dan satu hari tu,sibuk sibuk kemas bilik rifdi dan haifa,aku terjumpa ini.


terus aku tunjuk kat ejang.
"siapa yang colour ni?abah ke abang?".

"dia la.malas saya nak mewarna".



hello.i'm impressed!



sila LIKE sekarang!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST