Visitor

5.7.13

mee siput kuah sardin ala spagheti

amboih tajuk,mengalahkan tajuk telemovie melayu kat astro prima.

takdek.macam ni.kisahnya malam minggu lepas punya lepas,rumah aku dah kekeringan stok makan.beras habis tapi masing masing malasnya nak keluar rumah.sebab tahap dewa punya pemalas,maka ibu kena ikhtiar la nak bagi makan apa kat sekeluarga ni,

belek belek,last last sumber ni aku jumpa.aku cadangkan menu aku ni kat suami,dia pulak setuju.maka terjadi la resepi baru dari dapur kak didi ni hah.

jangan memain.licin.sampai aku dapat makan sikit sangat sebab makan last kannn.wuhuhu,nasib baik senang buat.


ala ala spagheti sangat!

Resepi untuk 3 orang makan.

Bahan :

1 biji bawang besar (potong dadu)
2 sudu besar cili kering
1 tin sardin saiz kecik
3 ketul mee siput


Kekdahnya :

Rebus mee siput dulu.Angkat dan tos.
Untuk sos :
Tumis bawang besar tadi dengan sedikit minyak masak.
Masukkan cili kering,tumis sampai naik minyak.
Masukkan air untuk buat kuah cair sikit.
Masukkan sardin dan letakla garam secukup rasa.
Buatlah berkuah ala ala prego tu.kreatif la sikitttt.
Hidang.


perghhh!

4 comments:

  1. hehehe jadilah kan.mst sedap jugak tu.kuah sardin.ahhhh terliur.

    ReplyDelete
  2. nurul,

    u should try kalau u big fan of sardin..hehehe

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...