26.9.13

American History X

malam tadi,lepas je aku suruh rifdi pergi tidur sebab dah 11 malam, terus aku tukar channel ikut suka hati aku.biasa la.mestilah cari movie yang melambak dekat astro tu.dari HBO pergi ke Max sampai ke Cinemax terus nampak ni.



HOIII!! ini favorite aku tahun 2004-2005 ni.

jadi memang melekat la aku depan tv sambil lipat kain.kebetulan pulak cerita baru start,maka pukul 1.00 pagi la aku baru masuk bilik.orang lain dah tido.senang lenang.hahaha..so,sempat lagi la instagram.



sebenarnya, movie ni kategori ganas la jugak sebab cerita pasal geng skinhead.dahla starting pun dah 18sx.tehehehehe..
tapi movie ni menerapkan kisah kasih sayang keluarga, penyatuan kembali keluarga, penyesalan seorang skinhead leader dengan kehidupan lampau dan kisah masyarakat berkenaan geng kulit hitam dan geng skinhead yang fanatik.

aku ambik sinopsis dari wikipedia sikit.

The film tells the story of two brothers, Derek Vinyard (Norton) and Daniel "Danny" Vinyard (Furlong) of VeniceLos Angeles, California. Both are intelligent and charismatic students. Their father, a firefighter, is murdered by a black drug dealer while trying to extinguish a fire inSouth Los Angeles, and Derek is drawn into the Neo-Nazi movement. Derek brutally kills two black gang members whom he catches breaking into the truck left to him by his father, and is sentenced to three years in prison for voluntary manslaughter. The story shows how Danny is influenced by his older brother's actions and ideology and how Derek, now radically changed by his experience in incarceration, which includes violent rape by white neo-Nazi inmates, tries to prevent his brother from going down the same path as he did. The film is told in the style ofnonlinear narrative.

andaikata tak faham juga,sila la carik dvd original atau buatan jack sparrow.silalah hayati movie ini.bagi aku,memang best.

dan paling aku suka dah tentulah watak hero lakonan Edward Norton yang sangat awesome,handsome dan auwww *melting*.ok.terus aku feel muda macam masa mula mula tengok movie ni dulu iaitu kira kira 10 taun lepas.eh what?tua dah aku rupanya.

zaman racist


perghhh.perggghhh.

zaman dah insaf

danny.adik kepada derek.

part paling sedih




dah.memang feeling dia lain macam.haha.




sila LIKE sekarang!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST