3.6.10

apakah maksudnya boikot dalam diri awak? saya tanya ni??

"aku bukan seorang kaki boikot.apetah lagi kalau ajak memboikot Yahudi."

jangan silap anggap dengan statement ni.maksud statement di atas adalah aku bukan la merujuk pada aku menyokong pada orang Yahudi ke, Israel ke, Zionis ke..
tapi aku anggap menda camni, kita memang patut benci.nak boikot ke, xnk boikot ke..itu atas hak individu.hanya akal kita yang boleh menilai mana baik mana buruk.macam orang Yahudi anggap orang Islam la.diorang anggap Islam ni pengganas dan diorg nak sgt berperang ngan orang Islam.tapi ada juga antara mereka yang tak sukakan keganasan dan peperangan.macam tu jugak kita.

aku tak menolak orang Yahudi ni jahat.diorang sehabis boleh nak bermusuh dengan Islam.

maka dengan tragedi terbaru yang diorang buat pada kita, ramai yang melatah.ajak berboikot boikot.dulu masa kartunis Belanda menghina Nabi kita, Nabi Muhammad S.A.W..kita pun ajak boikot barangan dari Belanda.sekarang kita ajak boikot dengan Israel pulak.tapi aku tengok tempat makan macam KFC, McD, Kenny Rogers tetap dipenuhi dengan orang ramai terutama Muslim.sama jugak dengan pakaian. aku tengok semacam je orang pakai jersey2 pasukan bola sepak luar negara, kelab2 eropah..yang pakai barang branded tu lagi laa.seme tu jenama asing, jenama Yahudi.haih..malas nk citer panjang lagi.

tp yang paling membuatkan kepala hotak aku runsing adalah :

aku pelik ramai orang guna platform Facebook, Blogger, Twitter, Yahoo! dan lain lain media elektronik sebagai tempat untuk memboikot barangan Israel.haih?

tapi kenapa kau masih join platform platform ni?..inikan Israel & Yahudi punya produk??
kalau nk boikot please...jangan gunakan media sebegini.lahirkan kekesalan dan kesedaran tu pada media lain.kita ada surat khabar, media cetak yang sah disisi undang undang Malaysia.kalau taknak jugak, cukup kita lahirkan kesedaran tu dalam diri sendiri.kuatkan iman dan akal kita sendiri.nak boikot boleh tapi kita ada akal untuk berfikir.kempen kempen di luar pn dh cukup.kau nak boikot sangat, tapi masih join fb.apakah maknanya??

sudah laa.boikot la kalau nak boikot pun.aku taknak campur.masing2 ada akal.nak suarakan lebih2 x boleh.nanti kena gam plak. T___T". serba salah tau.

notakukukaki : ada mata pandang, ada telinga dengar, ada mulut diam...

dush!

2 comments:

  1. ..rejim zionis adalah puak bani israel yg sgt extreme utk memerangai org islam...aku berpendapat,...boikot ni mcm kelakar la jgk,..tp kita tak leh nak gelak,..sbb Tun Mahathir penah ckp,..kita takkan mati kalau tak guna barangan yahudi nih,...heheehee

    bila aku sebut yahudi, org akan kata,..tak semua yahudi itu zionis,...betul,...mcm tak semua melayu itu islam,..ngehngeheee,..tapi, kita kena tahu, org2 yahudi ni, mereka membaca kitab talmut (taurat yg telah dimodified)sejak dari diorg kecik,...

    dalam talmut ada tulis mcm2,..antaranya kalau orang yahudi nak buat jahat, sila buat ditempat yg org tak kenal kamu,..atau org2 non-yahudi harus dijauhi,..lebih jauh dari kamu menjauhi babi,..errr,..lagi,..org2 yahudi mesti sedaya upaya menipu non-yahudi,..hanya yahudi manusia, non yahudi adalah bkn manusia tetapi binatang, ...praktikkan riba' utk non-yahudi..

    okeh,..ni sekadar contoh la,...dan bleh gugel utk keterangan lanjut,...

    dan pendidikan diorg pun memainkan peranan,..okeh...contoh soalan math darjah satu diorg berbunyi begini 'seorg tentera israel mampu membunuh 3 org islam dalam satu hari,...maka berapakah yang mampu dibunuh dalam tempoh setaun?..menakutkan bukan???

    bayangkan,...dari kecik diorg disogokkan dgn pendidikan yang sedemikian rupa,..dan agak2nya la,...dah besar diorg jadi apa??...
    (kaum yahudi amat mementingkan pendidikan dan pemakanan)

    okeh,..bkn nak ajak boikot,..sbb aku pun mcm dah tulis dlm entry aku sblm ni,..boikot atau tidak bkn the main point,...cuma kita kena cari jln yg lebih extreme utk menentang rejim zionis tu,..maknanya,..duduk malaysia still dapat berperang dgn diorng,..

    antaraya,...tekankan pendidikan islam dalam kehidupan anak-anak kita...dan utk diri kita sendiri,..itu senjata yang terbaik dlm memerangi musuh islam.. :)

    back to basic..

    *hehehe,...macam tulis dalam blog sendiri plak,...pjg gile le...

    ReplyDelete
  2. ahah..aku pnh baca psl diorg sgt mementingkan makanan & pndidikan utk anak2.cth : bg anak2 makan minyak ikan / kod utk peningkatan iQ dan minda.diorg pn ada kebagusan tp tulaa..itu utk diorg pnya puak & kaum.pada org lain mmg diorg sgt kejam,jahat,xdek perikemanusiaan,xdek akal pn bleh gak kot..

    yg aku nk tekankan dlm ni..aku bengang sgt kalau org jenis cakap xserupa bikin.aku pn bukan pnyokong Yahudi,jauh sekali sbb aku ni Muslim sejati.dh tntu aku akan tentang aktivis diorg.

    aku cuma bengang ramai sgt yg suruh boikot..boikot..boikot..tp TAK BUAT!nak2 pngguna FB..dlm tu tulis status "BOIKOT ISRAEL!".wtf..ko nk boikot,sila deletekan account.aku bukan xnk boikot,tp aku xnk hipokrit..bak kata PM,kita kna ada agenda utk jatuhkan Israel..bukan stakat boikot,kita kna satukan banyak umat utk jatuhkan diorg.stakat sorg dua yg boikot,aku rasa xjadi mana jugak.

    ehh..yelaa,dgn aku2 terbuat ulasan panjang.hehehe..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST