6.9.10

edisi melepas perasaan sempena kedatangan raya

tinggal 4 hari lagi nak raya.
tinggal 2 hari lagi nak balik kampung oooo..balik kampung..*ehh,terasa over plak

taun ni aku la paling excited nak beraya.kedua encek ejang.dan ketiga,orang yang paling taktau apeape tapi banyak baju iaitu rifdi.

iye,baju rifdi dah banyak aku beli.secara sengaja atau tak sengaja.ada baju aku beli zaman bile ntah tapi rifdi tak muat pakai sebab dia ni kategori badan slim macam ibu dia kan.suar longgar bagai..so bila dah simpan lama lama.aku try test kat empunya badan tengok..haihh!dah muat baju kau nak!

kira kira dihitung ngan jari tangan rifdi ada spasang baju melayu taun lepas yang masih muat *sebab atok mak dia jahit besar taun lepas*, 2 pasang baju beli online,sepasang baju beli kt tesco masa gi kl dulu,sepasang baju yang dibeli dari UK oleh one of my bff,Aldora..tu tak termasuk lagi baju baju yang aku beli sesuka-hati setiap kali ternampak baju budak yang comel dan smart setiap kali gi pasaraya.."arghh,abg cantiknya baju.sayang beli ye.sayang beli ye"
encek ejang jauh sekali nak menggeleng kepala apetah lagi nak melarang kalo beli baju mahal mahal kat rifdi.sebab kata dia,"ikut awak laaaa...duit awakkk"
kehkehkeh..

ok.stop citer pasal baju rifdi.meh citer pasal baju mak abah dia plak.heheh :)

bebaru ni,ejang kena gi kl.sebab ada keje dan sebab dia tau aku masih *tak cukup baju dia ajak aku gi skali.shopping katanya.
*tak cukup?..hahah.aku sempat beli selai je masa shopping kt kuantan aritu.

so,pepagi ari khamis tu kami gerak ke kl dengan menaiki keta jabatan.woh,nama pun ikut orang wat keje.maka,kena settlekan kerja dulu.sambil sambil kat kepala dah macam macam tempat plan nak gi.tapi memang sakit ati la kan kalo buat keje yang memang tak akan settle.bayangkan,kami yang dalam keta jabatan ni kena carik alamat satu kampeni yang berada di Bandar Utama.okeh,kami dah memusing kat Sri Pentas,ke taman perumahan,berulang kali lalu lalang bawah 'jambatan' one utama...grrr,kami masih gagal mengesan alamat yang diberi oleh pejabat.ni destinasi kedua tau selepas mengambil barang mekanikal kat Batu Caves tadi..dah berpeluh peluh ni..

pada LO yang diberi oleh pihak pejabat tu plak langsung takdek attach no telepon pejabat kampeni tu.hari makin lama makin panas,sepanas hati kami yang duduk dalam pajero tu.grrr,mana lot kedai ni??
encek ejang turun tanya orang sekeliling,sorang pun taktau lokasi kordinat kampeni tu.musykil betul.nak call opis tanya tengok jam dah time rest.huh.sebab bengang,encek ejang pun ajak gi shopping terus kat One Utama.huh,tak pasal pasal je.
tapi kan,masuk kat dalam tu..terus ilang hot.err,tp taktau la kot shopping time hot gitu lebih mendasatkan.driver yang follow dan sorang member hanya mampu menggelengkan kepala di saat encek ejang membayar segala baju baju baju baju *err,byk giler baju yang dibeli.total : RM 584.60!!..
hohhh..amik kau!

encek ejang beli baju melayu maroon, beli kemeja 2 helai,baju renoma 3 helai,sleeveless,vest..ohohooo
dan aku dress 2 helai,suar 2 helai,dan 1 blouse..seme beli kat scarlet je.tu sebab aku tak bleh jumpa Jaya Jusco..sebab aku tau,baju maternity memang banyak dan harganya sangat berbaloi baloi..

tensen punya pasal kannn??
abih je shopping,encek ejang terus call opis.sebab dah kol 2.45 petang.call nak mintak no telepon kampeni yang taktau katne tu la.dah dapat,encek ejang call plak kampeni tu tanya lokasi diorang katne.dah pening kepala carik ni...paling bengang plus tensen plus nak maki hamun adalah bila kerani kampeni tu kata,..ehh,kenapa carik sampai kat Bandar Utama?alamat kami kat Bangsar Utama.
ooooittt...shikkk.bird kasterd.buffalo soldier.

maka,encek ejang call semula opis kata kat puan yang bagi alamat tu.kata dia dengan berbudi bahasanya,

ejang : alamat akak bagi ni salah.susahkan kami mencarik.jauh sangat beza ni..jauh plak tempatnya
akak : ehh,yeke?ni mesti typing error ni
ejang : tak check dulu ke?
akak : tak sempat la check.dah korang nak awal
ejang : ade pulakk.jangan la gitu.susahkan driver saya mencarik.kalau baru sekali ni salah takpe lagi.saya rasa dah banyak kali ni..
akak : alaaaa,korang pun bleh berjalan jauh sket kan?*sambil gelak gelak*bulan pose ni.sori laaaa..
ejang : aa,yelaa.bulan pose.kalau bleh makan takpe gak.hah,ok takpelah.kitorang nak gerak ke Bangsar plak..

oohhh,sian abang menahan perasaan.
kami pun terus gerak ke Bangsar.on the way tu..aku berkata dalam ati,uihh,bestnya dapat gi Mid Valley.
tapi dalam ati abang plak cakap..penat dah.tak payahh,kita singgah mana mana yang on the way jer..omg.tak jadi nak gi Mid..huhu

dah siap antar LO dan amik barang kat kampeni di Bangsar Utama tu,kami pun gerak pulang perlahan lahan.dalam ati ni lagi berkata,nak beli perfume..
dan encek ejang terus berkata, "singgah sogo yek"
ehh..pepaham je ati i berkata.driver tu pn terus je parking kat basement.
masuk je..wowwww,ramai giler manusia.aku pun dah jadi konpius..eh,ini ari keje ke ari cuti?memula ingat nak gak beli baju rifdi tapi sebab orang ramai tak hengat,kaunter plak dah ramai penunggu..so,better aku carik barang yang tak perlu pergi ke kaunter untuk bayar iaitu seperti membeli perfume.kami terus ke kiosk Hugo Boss.pehh,idung plak buat pasal.blocking dan tak mampu nak membau mana mana jenis haruman termasuk bau kopi!..aduiii..frust betoi.encek ejang kata, "beli jela kat kuantan nanti.time ni la idung tersumbat apemenda laa..". (--")

nampaknya beli sebotol jelaa.perfume for men.maka,paham2 jela siapa punya kan?
sebab kaki dah rasa macam pijak tilam air,tak rasa pape dah..aku terus ajak ejang tapau makanan untuk berbuka sebab jam dah 5.30petang.lantak la orang lain punya selera,time tu aku rasa aku nampak Dunkin Donut je.ntahapeape..maka,tapau la 9 ketul donat untuk dibelasah dalam perjalanan balik kang.jumpa kedai tepi jalan nanti baru bleh makan menda heavy..

...dan akhirnya,jam 7.20 petang,aku dan orang orang yang capek dalam pajero tu berbuka puasa di R&R Lanchang.wohhh,makan donat je.sampai di exit Temerloh,baru dapat kedai makan.hehe..tu pun makanan memang stok limited.sebab order kuey tiow diorang kata sorang je bleh order.nak kerang rebus dia datang semula kt kitorang kata kerang dah tak elok.aku order kuey tiow goreng basah dia bagi yang kering..
ooohh,terima sajelah segala dugaan arini dengan redha.

dan paling sedih..balik jerantut,amik rifdi..dia demam.ala cian anak ibu....
penat sungguh aritu.rasa macam nak marah tapi taktau pada sape.
telan telan telannnn...

notakukukaki : wowww...panjangnya entry!

  
dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST