16.9.10

shopping edisi tengah beraya

petang semalam gi ECMall.tujuan asal nak membeli baju dan barang baby.pas cash out wang ringgit dari atm berdekatan,aku dan encek ejang serta abang pada baby yang bakal kuar ni pun terus menuju ke Parkson Grand.

pehhh.sampai kt tempat baby,aku ingatkan aku sorang je gile shopping time raya,rupanya ramai lagi preggie mom yang sedang shopping sakan.ngehngehngeh..
aku pun sebab dah tak larat pilih barang dan dah penuh barang kat tangan ni,terus ke kaunter jela.antara barang baby yang aku beli pun cuma :

1. Puting susu saiz Y.hehe..wajib.
2. Baju tidur baru kaler grey sebab taktau baby ape kuar nanti
3. Drypers Wee Wee Dry [newborn]
4. Baby wipes
5. Cotton Balls
6. Baby mittens & bootees
7. Nasal aspirator & ear syringe [dah tak payah sedut sedut hingus baby guna mulut]
8. Cotton buds



tu jela kot setakat ni.sabun mandi,bedak sume akan aku beli kat jerantut je.sebab letih dah aku pusing area baby stuff tapi tak jumpa lak set Johnson Baby Johnson.barang barang lain tak beli dah kot sebab yang rifdi dulu dulu pun banyak beli tak guna lagi.cuma this time,aku sangat sangat nakkan baby stroller & baby court je.

dulu napi,bff ejang aka papa angkat rifdi dah bagi present stroller kt rifdi tapi yang tu tak bleh baring.so,this time aku nak beli yang bleh baring.senang sket keje aku nanti kalo nak jalan jalan kannn..heheh

pastu baby court jugek perlu sebab katil aku dah penuh dan sarat dengan muatan.so,baby kena la parking kat tempat yang lebih selamat.maka dengan itu,aku kena la saving sket untuk beli barang barang nihh..hehe.dulu time rifdi aku banyak berhabis untuk baju dan barang barang lain.so,adiknya kali ni aku nak beli 2 barang yang penting tu..

okeh.barang baby dah settle.kita tapau donat Big Apple dulu.
tapi masa turun dari eskalator tu plak,aku terpandangkan the Bodyshop.uhuhhh..lama tak shopping perfume.last aku beli aritu masa tengah pregnant 2 bulan..hehe.maka, kalau dah masuk situ memang tak reti nak kawal perasaan la kan.kebetulan plak member promoter tu bgtau aku punya point ada sket je lagi before expired this October.aku pun memborong la perfume,body lotion ngan bodywash siap one set.kihkih..ala,baru RM 106.00.ape ada hal ek..hahah.aku sambar bau terbaru...LOVE ETC...

pas bau dah wangi semenggah,baru la gi tapau donat satu dozen.

tak cukup lagi,aku ajak encek ejang gi TC,aku mau makan GCB dari McD.oohhh..bestnya.dah terbayang bayang aku suap sambil pejam mata.tp ohhhh..wtf.ramai giler manusia kt TC.kat McD lak orang queue macam pakcik pakcik beli nombor ekor time Maghrib.punya la panjang...
tapi sebab nak jugak,aku just drive-tru jela.tp bile time nak order.."GCB dah abis promote la bang.dah takdek..."
ohhhh..nasib baik aku bukan mengidam.aku cuma nak makan burger McD jer.maka,tukarla menu kepada Big N Tasty.ok la tuhhh...

...balik umah,aku melantak semua yang aku beli.sampai ketat perut aku malam tu..hahaha.padan muka kau wahai preggie mom.belanja ikut nafsu!..muahahahaha

notakukukaki : motip??..

dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST