9.8.12

weekend #6 : shopping baju raya

weekend baru ni kitorang balik kuantan.hoyeh!
lama gila tak balik dan ini adalah pertama kali puasa di rumah mak untuk tahun 1433 Hijrah.well done!

keterujaan lebih lagi sebab mak dan abah baru balik dari ibadah Umrah.alhamdulillah.selamat sampai bersama kurma-kurma,air zamzam,kismis-kismis,kacang-kacang dan buah tangan untuk anak cucu beliau.

sebab dah ada kat kuantan,maka selaku mak bapak kepada 3 anak ni bertekad nak pergi shopping baju waye untuk mereka.okay.entah kenapa poyo nak jadi remaja gedik dengan mengeja raya sebegitu.

tak mengendahkan risiko kepenatan dan kelaparan akibat shopping,kami terus bawak khadam yakni adik kepada encek ejang untuk membantu menjaga anak-anak yang sangat sopan ketika berada di khalayak ramai tu.
itu memang tugas beliau.maknanya cukup satu sorang bawak budak kecik.sangat fair.


Lokasi pertama : The Store.Kuantan Parade.
parking jangan cerita.tahap sampai wujud guard-traffic sebab ada mangkuk-mangkuk yang parking ikut suka dan kacau traffic pengguna lain.idiot.nasib baik encek ejang bawak Viva ayah beliau.maka senangla aktiviti mencilok dan mendrift dalam tu.waaa.sila kagum.bila dapat parking,masuk dalam The Store tu rasa macam eh.esok ke raya?series ramai.tapi pada aku yang tu aku bleh blah lagi.tapi bila tengok kaunter yang 2-3 kerat je bukak,dengan kadar masing-masing queue tak tau mana orang last berdiri,terus encek ejang ajak keluar.kita carik tempat lain dan sila decide dalam kereta.

Lokasi kedua : Parkson.Berjaya Megamall.
masih crowded.tapi kaunter taklah macam kat the Store tadi.berbekalkan troli barang yang kitorang ambik dekat pasaraya basah (?) dekat ground floor tadi,maka senangla kerja khadam.angkut rifdi dan haifa dalam troli dan tolak.terus pergi ke bahagian kanak-kanak.mana yang berkenan terus kitorang sambar.

last port stop kat Garfield.dah malas sangat dah maka aku hentam semua baju brand Garfield.hasya je yang beli Baby Kiko.skirt haifa pulak aku terpaksa carik kat Kiko sebab tempat lain punya skirt gila punya design.macam nak suruh anak aku jadi dancer!

dan ini saja hasil shoppingnya.

semua

tengok.semua Garfield.
*stok dah malas nak berjalan mencari*

skirt kiko dan baby kiko untuk anak perempuan

eh.jubah dari Mekah pemberian atok mak pun ada.
comel jubah haifa,ada hooded sekali.


itupun banyak jugak yang tak beli tu sebab banyak barang yang elok lagi.jeans rifdi yang taun lepas pun fix lagi.lepas tu pulak kakak aku bagi dia Gap jeans.lagi la tak payah beli dah.

itupun dah hampir rm300 kat situ.next time sambung pulak.
misi lepas ni nak carik selipar haifa.


٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST