7.2.14

Hello Melaka : Part 2

Part 1

hujan dan hasya bangun awal.so, yang lain tu jangan haraplah nak bangun awal.haha.


best gila la rumah aku stay ni.siap ada platform,tempat air pancut.kalau aku kayaaaaaa...

pagi tu,ejang dengan alang pergi beli breakfast.roti canai je pun tapi memang hadap la anak beranak kitorang.lepas siap-siap mandi,terus program berjalan jalan carik angin bermula.port kitorang pergi adalah :

1. Muzium Kapal Selam, Pantai Klebang

Kelakar kalau ingat balik masa datang sini.jauh kot nak masuk ke dalam muzium ni.dengan jalan tak bersistematiknya,jalan teruk,berlopak-lopak..haish.

masuk dalam ni cuma RM1 je untuk semua orang.kanak kanak free.so,kitorang cuma bayar RM4 je.haha.okayla.sekadar lawatan sambil belajar masuk kapal selam.sempit okay.tahap nak menyumpah.haha.fikirkan macam mana navy yang bekerja dalam tu.haaaa.nangis la ingat rumah.



























2. Coconut Shake, Klebang

sebab dah ke Klebang,aku ni pun request nak sangat try coconut shake.letih jugak mencarik kedai yang mana satu.semua aku cakap bukan.aku rasa aku nampak dalam blog kedai dia duduk tepi jalan.ha,kemain mem ni request kan.sampai nak marah dah driver.haha.last last jumpa jugak.ramainya umat.kesian laki aku kena queue panjang semata mata nak penuhkan hajat nafsu serakah isteri.amboi.amboi.

google



dah queue panjang,dah beli..baru terpikir baik lunch je terus.
haha.kelakar betul.terus masuk dalam pulak pergi makan nasi lemak.orang kata nasi lemak dia sedap.bagi aku biasa je kot sebab biasa jumpa nasi lemak sedap kat pahang ni.ahah.


3. Sekitar A'Famosa

taktau nak cerita aku pergi belah mana.haha.sebab aku tak pergi pun ke bangunan A'Famosa.malas nak naik tangga.aku round area situ je.konon nak ke Jonker Walk malam tu tapi rupanya Jonker Walk tutup weekdays.ala.sedihnya.padahal itu la target sebenar nak pergi Melaka.so,jalan jalan je la area situ.





















berjalan je la kot.konon cita cita nak naik Taming Sari.cita cita jela kan kalau sorang sorang dah buat hal.rifdi sibuk nak mainan.haifa sibuk nak naik motor.dan hasya sibuk nak berak.hah.berangan jela aku tengok Taming Sari tu dari bawah.








4. Kedai Ikan Bakar, Sungai Duyung

port last untuk hari kedua.makan malam tepi sungai.ha.sejarah jugakla sebab haifa buat hal pergi campak belon buih dia ke tepi tebing.abah dia baik sangat pergi pulak ambik.hai lahh haifa.nasib baik la ada abah yang superhero.kalau dengan ibu,telan penyepak jela.akakakak.

gambar takde.time makan aku tak reti amik gambar.haha.



next trip : Zoo Melaka

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST