22.1.14

Family Day #Part II - Bukit Malawati, Dinner & I-City

entry kepam sampai lebam.

hari yang sama dengan Part I.

petang tu, program kitorang adalah mari melawat ke Bukit Malawati naik tramp.

maka petang tu seawal 4.45 petang,kitorang terus tunggu kat depan stesen tramp.haha.kemain kau siap panggil stesen.yela,nak berebut turn.marah betul aku sebab time group kitorang beratur.datang orang lain menyibuk naik sama.benci tauu.dah kitorang lambat sampai sebab kena tunggu next tramp pulak.

ni sebelum naik bukit.masa tunggu tramp :








sampai atas, memang aku frust.ingatkan melawat tempat bersejarah,rupanya sekadar tengok monyet makan sebab monyet situ jinak.memang tak lama la kitorang duduk situ.ala,setakat tengok orang bagi makan monyet,bergambar dengan monyet..aku plak spesies manusia terganggu jiwa raga.dengan ada anak sape ntah sepak terajang depan muka hasya pastu terterajang mulut hasya.dengan hasya jatuh lagi.eh.memang aku takbleh duduk situ lama lama.jiwa raga terganggu.

ko tengok.memang takde langsung gambar aku masa kat atas bukit.sebab aku memang terganggu.melainkan gambar ramai ramai ni je.










turun.dan kitorang 1 family round jalan belakang motel.


ada seven eleven rupanya.shopping barang makan la,apalagi.keluar je rupanya sebelah tu ada kedai mainan.adoi la.rifdi dengan haifa pulak dah teruja sangat dengan kereta mainan yang muat diorang duduk dalam tu.

masa tu,aku rasa aku dah jadi raksaksa gorgon kot sebab cina tokey kedai tu boleh pulak pasang lagu lagu pada kereta,tekan lampu signal,klik lampu high beam..boleh plak time tu aku dahla tengah membebel kat rifdi mana boleh beli sebab naik bas,cina tu boleh ek tambah lagi keterujaan rifdi?

sampai tahap aku kejar rifdi sampai dalam kedai.dan depan cina tu jugak aku tepuk belakang rifdi dengan paper.rifdi pulak menjerit jerit macam hape,sempat la aku sound tokey tu;

"sorry aa.i datang sini naik bus.please aaa,jangan pujuk pujuk anak i suruh beli!".

marah gila aku.terus balik motel tak jadi nak lepak makan kat cafe aiskrim bawah tu.cis.

malam tu aktiviti hanyalah dinner di kedai ikan bakar.dan pergi I-City Shah Alam.
sekali lagi mood aku terbakar bila rifdi mengamuk tak tentu pasal.terpaksa aku cover bawak dia pergi beli pistol mainan.bila dah beli mainan,kena la beli tiga untuk adik adik dia sekali.hoii.tensen aku tau tak?nak makan pun stress.


lepas makan,terus gerak naik bas ke I-City Shah Alam.samapi sana hujan.tengok anak-anak pulak dah terbongkang sorang sorang dalam bas.takde maknanya aku nak turun.lepak dalam bas jela.



balik je apalagi.tidur jelaaa..hahahaha.

next trip : Pulau Ketam & back home.

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST