30.1.14

friend in need is a friend indeed

selasa baru ni aku dengan geng opis pergi ke Bera.melawat balu kepada technician jps sana yang meninggal dunia akibat accident kereta ngamngam sebulan yang lepas.

balu allahyarham ni pulak technician jkr.yang memang amat aku kenal sebab dulu dia classmate aku masa diploma.member aku ni nama dia laily dan arwah suami dia ni pulak classmate laily ni masa diorang sijil.haaaa..imagine sendiri la hubungan ni macam mana ye.kiranya,ramai sangatla yang kenal suami isteri ni sebab sama sama jkr dan sama sama jps.

kitorang ke sana naik 3 biji pajero dan bawak la sumbangan berserta kewangan dan barangan dapur.sampai rumah (kuarters) kawan aku ni,kitorang blur blur je taktau pegi mana.kebetulan aku dongak ke tingkat atas,aku nampak kak laily ni kat balkoni.aku bagi satu lambaian sambil dia tanya "bila pulak kau masuk jps?".

hehehehe.sambil aku naik tingkat atas.

aku masuk tu aku dah rasa sebak tapi aku control je.aku tengok pulak anak sulung dia yang baru 4 tahun.tahap aku rasa nak nangis kat bahu dia tapi dia rileks je.senyum dan suka suka je borak dengan aku.so,aku pesan kat diri sendiri,ko jangan nak over ye dd.

dan semua berlangsung dengan lancar.siap kak laily jamu makan tengahari lagi.ya Allah.rajinnya la.
TA hulurkan sumbangan


dengan kak laily yang strong.
sahabat dari poli-jkr-dan selamanya.


sempat aku whatsapp geng kelas dan bagitau aku kat rumah kak laily.saje nak maklum kot ada yang nak sampaikan salam.

ohye.dan aku serta classmate baru je tubuhkan tabung4laily.
doakan semoga success.

sebelum balik jerantut.hahaha.pekena dulu.


No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST