14.3.14

don't text and drive

pernah tengok video ni?
baik korang tengok.sampai habis.
sampai habis.
sampai habissss!!hah.psycho betul aku.




aku dapat ni dari entry peej.burhan.


ko tau,aku ni dari dulu memang serabut otak kalau nampak orang sms/text/jawab call kalau tengah drive.yang atas motor lagi lah.aku rasa nak stopkan motor orang tu,cabut helmet dia dan hentak kepala ida dengan helmet.

entah kenapa aku rasa mereka yang texting atas motor atau tengah drive ni orang bangang yang abadi.yang angkat call maybe boleh dimaafkan sebab ada kes yang emergency cuma kena bijakla sikit kan.carik tempat nak stop boleh la sambung call.takpun pakai la handsfree.ataupun pesen perempuan bertudung macam aku yang risau tudung rosak sebab leceh nak jolok handsfree dlam tudung,pakailah loud speaker.alahaii..telefon canggih kot.takkan la takbleh nak loud speaker.

tapi pikirlah,video kat atas tu memang sesuai la ditujukan pada korang yang suka sangat nak berbalas text sambil drive.kalau melibatkan kau sorang lantak kau la kan,ini melibatkan orang lain.hoii.memang patut penjarakan je orang macam ni.

paling takbleh blah kalau ada yang sakai amik gambar stereng,pastu update status sambil drive,

"on the way ke pasar jap.bawak vellfire je".

puii.

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST