30.10.12

Aidiladha

Jumaat.
10 Zulhijjah 1413 Hijrah.

Belum pun jam 8.00 pagi,aku dah dapat dengar takbir raya.
Sebaknya.bayangkan aku akan dengar takbir ni selama seminggu.Allahu Akbar!

Raya Haji rumah aku taklah semeriah Raya Puasa.
tapi menu tetap menu yang sama.
ketupat, rendang, kuah kacang.cuma special tahun ni ada sate!kakak aku buat sate goreng sebab sate tu bila bakar rupanya tak masak.maka,ambik inisiatif lain.kita goreng!

lepas tu solat raya,abah dah bergegas ke tapak Qurban.tahun ni dengar 3 ekor lembu tumbang.abah macam biasa la,tiap-tiap tahun masuk Qurban.bestnya.aku belum tiba masa lagi nak join.

adik si rambut kembang tolong abah bagi daging kepada 7 bahagian tahun ni

suami si kacak yang tiap-tiap tahun tak ketinggalan tolong abah 
*kembang aku*

hilman yang sibuk cuci perut lembu.
dhiya dan haifa tukang memerhati dari jauh.
'eiii..taik lembu' - kata haifa


siang takde aktiviti sangat memandangkan hari raya jatuh pada hari jumaat.
sebab suami solat Jumaat,lepas tu melepak dan menyembang sepanjang hari.dan lepas tu aktiviti tidur bersama anak-anak.abahnya je la.ibu tak join.

malam baru la beraya.tu pun sebab ada kenduri kat rumah makteh aku di Galing.


jubahster
-said aizataufek

sebab hari ni masih lagi dalam minggu raya,maka aku ucapkan kepada semua;


Salam Aidiladha 1413H
buat semua muslimin dan muslimah



٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST