16.10.12

bukan sombong

taktau nak cerita dah macam mana sibuknya sekarang.
kerja, preparation audit yang bakal tiba, decorate future house and handling my lil kids.

ya Tuhan.berikan kekuatan dan ketabahan dalam menempuhi semua cabaran dan dugaan.

tapi siapa yang online facebook mesti sedari bahawa aku sangat kerap menulis status di facebook.lepas tu blah.taktau hujung pangkal lepas tu rasa nak online facebook balik aku type lagi status.itu bukan bermakna aku tak sibuk,itu bermakna aku sengaja beri ruang kepada diri untuk berhibur.ye.berhibur secara syok sendiri.

bab kerja tu biasa la.nama pun kerja.dah tu, kerja itu adalah pilihan sendiri.tapi pilihan aku sebenarnya adalah berada di site dan jaga construction.tapi bigboss tukar,bagi aku chance duduk office 8 jam.buat kerja kontrak dan ukur bahan.redha. T-T

untuk preparation audit,aku terlibat secara tak langsung untuk keceriaan pejabat,dan keselamatan pejabat.of course aku kena pastikan plan keselamatan wujud di pejabat.lepas tu kena sediakan safety briefing untuk rombongan audit esok tapi series..satu hape pun aku tak sediakan lagi ni.nangis lagi.

aku masih lagi dalam proses ini.

semalam

hari ni.done.


untuk decoration rumah.
semalam planning nak pergi recce lampu dinding,tapi cancel pulak sebab encek ejang ada hal kerja yang takbleh dielakkan.hari ni taktau la pulak macam mana sebab dia tentu sibuk,esok audit kenderaan departmen dia.sekarang ni rumah dah siap cat luar dan dalam tau.tengok dalam hp encek ejang,colour dalam rumah memang perfect!
tapi masalahnya sekarang aksesori takde.kabinet entah bila orang tu nak pasang.sangat slow.aku rasa dah nak dekat sebulan lebih.progress entah menda-menda.nasib baik dah bayar dan dia kata kabinet dah siap pasang kat kilang.tunggu dia pasang je katanya.tengok nanti,kalau dia pasang tak elok aku cabut kabinet dan lempar kat muka dia.biar dia faham apa erti 'marah sangat'.dem.potong mood terus.

my lil kids lagi la.nak citer banyak pun tak guna.duduk kat rumah after kerja memang sangat fokus pada anak-anak.kain pun tak berlipat,bertambun sikit lagi nak sama taraf dengan Gunung Everest mini.haihh.




eh.kenapa aku lari sangat dari tajuk sebenar ni?

okay.yang mengetahui,aku dah penat berfacebook.nak deactivate plak malas.
kesnya sebab tiap kali bukak facebook dah rasa macam tengok website iklan.semua nak iklan.tu pun aku dah sound jangan tag aku.silap-silap iklan spender dengan bra pun tag aku jugek.ayo!

sudahnya sekarang ni i love instagram very much!
ewah.mentang-mentang la pakai android.tu pun tunggu ada kredit ek.
blog pulak tetap di hati.jangan risau.

yang i bosan cuma facebook okay.

**membebel macam ni pun dah makan masa setengah jam.rugi betul.






٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

2 comments:

  1. ahahaha... aku pun kalau nk ikutkan, bosan jgk ngn facebook. mcm nak delete pun ada. tp lantak lah. aku dah buat facebook tu mcm medan syok sendiri aje. sapa2 yg rasa mcm tak rapat sgt, aku include kan dia dlm 1 group. yg add tp tak respon pape, aku customize kan diorg. sapa2 yg tak kenal, remove aje.

    mmg mcm syok sendiri dah. aku takde instagram. T__T

    ReplyDelete
  2. wahahah.takpe,ko pakai note nanti ko bleh instagram.

    aku bosan sgt dgn facebook sebab tengok kencang sangat mereka berperang iklan baju,barang kecantikan..oihhhh

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST