12.10.12

homesweethome #11

sebenarnya aku dah lama tak tengok rumah.lastweek aku pergi pun tengok encek ejang tengah sibuk mengecat undercoat di seluruh ruang rumah.

this week pulak tiap-tiap petang encek ejang pergi cat rumah.memang berusaha habis dia untuk mencantikkan luar dan dalam our home sweet home.terima kasih banyak-banyak.kalau harapkan aku,memang masuk rumah versi bodosvz-bodosvz sangatla.hukhuk.

so far,last two weeks (kot!) aku tengok :

1. table top di dapur dah siap.tinggal nak tiles kat dalam dan pasang pintu kabinet.


baby fan yang cumelness

hitam.berkilat.naissss.

2. balkoni belakang dah siap.

backstreet boy.auww.

3. skirting untuk siling dah siap pasang di seluruh rumah.before this cuma buat kat hall je.

main room

4. dan porch!


slab untuk washing machine

sinki untuk porch & tempat letak water filter



dan semalam,kitorang selamat tempah curtain 3 set iaitu untuk sliding door,dan sliding window untuk 2 bilik.termasuk railing maka habislah rm1500 di situ.kebetulan abah aku call bleh plak dia tanya sekaki rail baper harga.beli berapa kaki.kenapa tak pasang sendiri.

adoih.menahan kena leter la sebab kenapa semua kerja nak upah orang.

sabar ajela.

eii.tak sabarnya nak tengok hasil mengecat encek ejang setiap petang.




٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

4 comments:

  1. waaaa, dah cantik, jelesnya. xkira next year nak beli rumah jugak

    ReplyDelete
  2. haaa.tak tengok lagi gambar terbaru,dah siap cat.memang dah cantik sangat.cuma kabinet dapur je org tu lambat sgt pasang.tak sabar nak masuk rumah baru.

    beli la shida.tunggu lama2 nanti rumah dah naik harga.

    ReplyDelete
  3. seronoknya ada rumah sendiri. dah leh main mekap2...

    ReplyDelete
  4. dah mekap,tapi aksesori plak takdek lagi :)

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST