1.10.12

Anlene

khamis lepas.di mana aku membawa haifa ke ofis sebab pengasuh mintak cuti sempena kenduri menyambut menantu anak teruna beliau.

sedang sibuk membuat kerja secara 'quick update',tetiba officemate ajak turun buat check up di booth anlene.hah,aku pun memang suka la nak tau bab healthy ni,apetah lagi yang free.memang tak tunggu dah.

siap dukung haifa nak tunjuk betapa kuatnya tulang.hahah.klakar betul aku ni tetiba.

memang ramai la yang ambik peluang untuk buat test.kira-kira 2 minit berlalu tiba la turn aku.siap sembur-sembur kaki dan ambik bacaan pada kaki.dalam hati berdebar jugak sebab aku ni memang kerap sakit tulang nak-nak buat masa sekarang ni.dari bahu kiri,membawak ke tengkuk,tulang belakang dan ke tulang pinggang.

so,sekejap je mesin kaki tu dapat bacaan.agak-agak korang apakah resultnya?

teka la oih.




yes!
kurang risiko untuk mengalami sakit tulang.*buat masa ni*
alhamdulillah.memang aku ni penggemar susu.sebelum ni aku memang aku minum anlene.tapi lepas aku dapat tau pasal wujudnya lemak di hati dan kadar kolestrol pun boleh tahan,aku tukar minum Omega.

tapi series,Omega tak sebest anlene.
Anlene aku pilih yang Creamy Taste,memang kalah la Omega yang untuk kolestrol tu kan.tapi kata consultant Anlene tu,Anlene  pun boleh kurangkan kolestrol kalau kita cuba ambik dengan oat.

dan fakta baru yang aku terima,susu anlene atau susu ni sebenarnya kena bancuh dengan air suam atau sejuk.jangan bancuh dengan air panas sebab nanti segala protein dan zat akan mati.ewah siap bold.dah macam buku teks pendidikan jasmani.

consultant suruh aku maintain minum susu sebab perempuan sangat berisiko bila dah masuk umur 30.perasan tak dalam iklan anlene selalu tegaskan pasal osteoporosis?..itulah risiko perempuan.bukan lelaki tak mengalaminya cuma skala umur diorang adalah pada umur 50 tahun.berbeza bukan?

so,alhamdulillah la kan i dah masuk umur 30 dan ada 3 kids masih mempunyai tulang yang baik.err,ada jugak kawan yang tak cecah 30 dah masuk area risiko tinggi dan risiko sederhana tau.tapi takpe,try minum susu dan banyakkan makan kacang.eh.kang salah consult plak aku ni kan.

orait.please try minum Anlene.good for our health.



 ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

2 comments:

  1. aku pernah cuba untuk minum Anlene. tapi aku gagal. hahahaha.. mungkin kena cuba balik. pempuan ada risk osteopherosis sbb pempuan kan mengandung. baby dlm perut mintak kalsium mak. sbb tu laki lmbat pasal diorg tak pregnant. tp aku pn tak tau kekuatan kalsium n tulang aku cmana. kuat minum neskepe, malas minum susu. kehkehkeh...

    ReplyDelete
  2. aku pun kuat caffein.kopi,nescafe,kopi delima,kacip patimah,hehe..

    tapi susu aku minum sebelum tidur malam..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST