3.1.13

cerita waktu Maghrib

aku baru je lepas membaca blog bestbuddy iaitu rock mengenai rumah mayat.terus aku nak tergelak teringat kisah time aku pergi Johor last year.

masa tu dah on the way balik ke Pahang.sampai di Masjid Bera,kitorang berhenti untuk solat Maghrib kat situ.kebetulan aku cuti,maka aku lambat sikitlah pergerakannya.orang bergegas-gegas ambik wudhuk,aku plak pergi membuang hajat dulu.kebetulan pulak kereta jabatan semua parking belakang masjid.

aku dah mula dengar orang nak berjemaah.takpela.aku pun nak kalut apehal?..

"takpe kak timah.saya nak mekap-mekap dulu.kak timah pergi dulu".

aku bawak bertenang.ye.setenang-tenangnya.lama tu dah cukup lega menyelesaikan diri sendiri,dah siap basuh muka,kemas-kemas tudung dan apa yang patut,aku pun keluar dari toilet.lepas tu aku sesak nafas.

nak pergi mana?

yang aku nampak hall sebelah aku adalah laluan ke jemaah lelaki.mana jemaah perempuan?
haih.aku dah cuak.pergi ke sana nampak orang lelaki.pergi ke belakang,tempat parking tadi.memang taktau ke mana dah.sekali aku pandang ke kiri : BILIK MANDI JENAZAH.

aku dah makin sesak nafas.saki baki nak terkencing ada lagi.haih.mana nak pergi.mana nak pergi.
dah la lorong situ lampu malap 9/10.mana la aku nak pergi.bayang-bayang orang perempuan langsung takde.hall depan ada budak-budak bermain.

berpusing-pusing aku kat depan bilik mandi jenazah tu.taktau nak ke mana dan aku dah rasa macam nak lari laju-laju taktau nak pergi mana.tapi entah macam mana tetibe pandangan mata aku terpandang objek putih bergerak-gerak menuju ke atas.arghhhhhh!!!!!






ya.rupanya baru aku tahu jemaah perempuan semua solat kat tingkat atas.objek putih yang aku nampak tadi tu adalah akak opis aku yang dah siap bertelekung naik tangga ke tingkat atas.
dalam hati aku menyumpah seranah diri sendiri.tu la.lain kali jangan nak eksyen sangat kat tempat orang.nasib baik aku tak pengsan kat tempat kejadian.kalau tak,memang memalukan.

gambar semalam.
takde kena mengena dengan cerita di atas.



٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST