8.1.13

Kempiskan Perut Tanpa Bersenam

sekadar share hasil blogwalking di sini, http://primosense.wordpress.com/ 

mihmihmih.



Tips Kempiskan Perut Tanpa Bersenam

Perut tanpa lemak yang menggeleber memang menjadi idaman kaum wanita. Lebih2 lagi bagi kaum ibu yang baru melahirkan anak, isu perut buncit merupakan isu besar. Tapi tahukah anda, anda boleh kempiskan perut tanpa bersenam.
Yer, betul. Ini berdasarkan pengalaman Feeza sendiri sebab Feeza tak suka bersenam. For me, rasa berpeluh dan melekit2 selepas bersenam itu bukanlah sensation yang best. Not only that, penat pula. Bila dah penat, rasa nak makan more dan tido. Not a wise thing to do. :D
So, Feeza fikirkan satu cara yang paling mudah untuk diri sendiri. Secara umumnya kita tahu yang melakukan ‘sit-ups’ adalah cara terbaik untuk kempiskan perut. Tapi berapa ramai dari kita yang rajin buat sit-ups? Feeza memang surrender awal2.

Cara melakukan sit ups
Dari pengalaman buat sit ups sebelum ini, Feeza noticed perut dan abdomen kita berasa tegang dan agak ‘sore’ selepas buat sit ups. So, Feeza fikirkan cara yang ‘similar’ dengan sit ups tapi lebih mudah dilakukan, dan boleh dilakukan di mana2 saja.
Ini cara2nya:
1. Kempiskan perut anda seberapa kempis yang boleh.
2. Tahan selama 10 saat(atau lebih).
3. Lepaskan.
4. Ulangi langkah2 di atas sebanyak 8 kali dan lebih.

In fact, sewaktu anda baca post ini, anda boleh kempiskan perut dan tahan 10 saat. Bila diulangi lebih dari 8 kali, anda boleh rasakan ‘effect’ seperti buat sit ups. Mudah sangatkan? ;)Technically, kita mahukan perut berasa ‘letih’. Ini akan membantu pembakaran lemak supaya lebih mudah bertukar kepada muscle.
Jika anda sukakan ‘extra’, anda juga boleh melakukan senaman kemut(kegel) untuk mengetatkan faraj/vagina pada masa yang sama..
Cara2nya:
1. Tarik nafas, kempiskan perut seberapa kempis yang boleh, kemut seberapa kemut yang boleh pada masa yang sama.
2. Tahan nafas, tahan kempis perut, tahan kemutan selama 8-10 saat.
3. Lepaskan nafas, kempisan perut dan kemutan perlahan2..
4. Ulangi sebanyak 8 kali atau lebih.

See.. It is 2 in 1. Teknik ini boleh dilakukan di mana2 saja. Anda boleh buat sewaktu surfing Facebook, sewaktu membuat kerja di computer, sewaktu menonton tv dan sebagainya. Sewaktu memasak pun boleh buat tau. Buat di pejabat pun boleh asalkan member sebelah tak perasan. hehe..  :)
Berapa lama nak dapatkan result yang diinginkan? Ianya terpulang kepada individu. Jika anda rajin buat teknik di atas setiap hari, pastinya result boleh nampak dalam beberapa minggu. In fact, you tend to kempiskan perut all the time bila dah selalu buat this teknik.
This teknik bukannya cakap2 kosong sebabnya ada diajar di sesetengah pusat aerobic. Feeza agak ‘terkejut’ selepas diberitahu oleh auntie pasal senaman ini sebabnya Feeza discover teknik kempiskan perut melalui observation sendiri saja. Tak pernah masuk pusat aerobik pun.
Anda tak perlu lagi mencari produk untuk kempiskan perut atau untuk mengetatkan faraj/vagina. Feeza memang tak percaya dengan sebarang produk kesihatan kerana ‘natural healing’ is still the best way. Trust me, our body works in miraculous way.







sila baca dan sila praktis.



٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST