Visitor

3.4.13

kasut jogging

lagi nak cerita pasal jogging.

tapi kali ni pasal kasut jogging.tahukah anda,anda perlukan kasut yang sesuai untuk berjogging?feeling buku teks pendidikan jasmani tingkatan 2 kejap.
sebab pemakaian kasut jogging yang salah boleh menyebabkan kecederaan pada pergelangan kaki dan memberi impak yang tidak baik kepada otot kaki.

copy dari http://jomkitajogging.com


Berjogging Memakai Kasut Yang Tidak Betul.

Kesilapan pemakaian kasut boleh membawa kepada kecederaan. Anda perlu memastikan yang anda memakai kasut yang bersesuaian dengan jenis tapak kaki anda. Pastikan anda mengetahui jenis tapak kaki anda sebelum membeli kasut jogging anda. Selain itu, anda perlu memastikan yang anda membeli kasut dalam saiz yang betul. Kasut yang terlalu ketat boleh membawa kepada black toenails, terlalu longgar pula menyebabkan melecet. Saya membincangkan dengan lebih lanjut tentang jenis tapak kaki, jenis kasut yang sesuai, dan cara-cara memilih kasut jogging dengan betul dieBook saya.


aku dah lama beli kasut jogging ni.aku beli sejurus selepas jadi isteri kepada encek ejang.jenis beli lepas tu simpan dalam rak taktau bila nak pakai.kira-kira 5 tahun berlalu,baru minggu lepas aku pakai dengan berguna sekali.


power

aku ada cadang kat encek ejang nak letgo je kat orang sebab aku rasa macam dah tak muat.maklum le,beli masa kaki saiz normal.sekarang kaki dah kembang saiz 3 anak.tapi sebab dia kata pakai jela, so aku pun jogging la pakai kasut ni.

muat lagi rupanya.maka,makin gigih la aku berjogging.sampai la pagi semalam.akhirnya..

kecundang jua.
berjogging kencang le katakannnn..


aku nak hantar tampal tapi encek ejang cakap,
"alahhh..beli baru jela.berapa sangat je pun".

haih.beli baru pun makan RM50 jugak kot.ini kalau tunggu gaji,nampak gayanya kena tunggu gaji jugakla aku baru bleh sambung jogging semula.


pfftttt.


    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

2 comments:

  1. baru on the mood nk berjogging, kasut plak buat hal eyh?

    ReplyDelete
  2. itu la pasal.jogging pakai flat shoe boleh tak?hihih

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...