25.2.11

berblogging di mana mana menggunakan hp Sony Ericsson Z610i saja!

eh,menjadi jugak la berblogging guna sony ericcson aku tu ye.rujuk entry ini dan entry ini.
haha.pasni aku tak risau la kalau blog tak berupdate.silap silap sehari aku akan update blog sebanyak 5kali mengikut waktu solat.walaupun dah jahanam macam haram namun henpon ini mampu memberikan servis terbaik untuk tuannya.


sayangku yang bergetah,akan ku tukar bajumu selepas ini.
mungkin jugak aku akan mengupdate waima ketika berak pun,sebab aku pun tak paham.kenapa kadang kadang ilham dan idea untuk mengupdate akan keluar time aku mandi,berak juga,time nak suap makanan,time lipat kain pun menderu ilham keluar..tapi bila dah hadap keyboard dan monitor..tekan new post,pastu tercengang cengang,apa aku nak tulis?apa yang aku nak taip?camne nak mula?


but now,kalau aku nak pergi berak,dah bleh bawak henpon ni.cuma pergi kat gambar kita nak,select dan akan ada pilihan sama ada nak send as mms ke,as email ke,to blog atau via bluetooth.pilih je to blog dan aku boleh berblogging dengan senang lenang.dah siap berkarya,akan bleh terus send.tunggu loading,dan dahh.berjaya sampai ke blog anda.charge cuma rm0.50.


sebelum tu,kalau kali pertama berblogging,diorang akan hantar mesej yang berbunyi begini (walaupun takdek bunyi).contoh yang aku dapat :


to edit your blog,use your compurter to go to this page : http://go.blogger.com/ Claim token (type of password) : WMTJDWTWD Blog Address : http://lotlaw155.blogspot.com/


so,bila dah hadap pc/laptop korang tu,jangan malu dan segan la nak buat macam yang disuruh tau! pastu diorang akan tanya sama ada korang nak teruskan dengan URL baru tu ke atau nak terus masukkan dalam blog sedia ada.pilih dan lepas tu..TADAAAA!!


blog korang dah siap dengan entry baru yang korang tulis time berak tadi.bahagia tak?


pastu kalau rasa nak bezakan antara entry pakai henpon ni atau denga pc/laptop,korang buat la inisiatif sendiri.macam aku,aku bezakan melalui tajuk entry la.kalau ada simbol itu tandanya aku pakai henpon aje lah.tak susahkan?


hehe.tapi tu la.aku ingatkan kalau update blog pakai henpon aku tu akan keluar
powered by SonyEricsson z610i (lambang).*koya la mana tau macam pakai blackberry ke, iPhone ke..*
tapi hampa sebab takdek.heh!


notakukukaki : maafkan aku kerana entry kali ini menggunakan ayat kurang sopan.ampun!


dush!

1 comment:

  1. hehehe lame2 tup2 abs prepaid..hehehe berblog guna hp punye psl...hehehe

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST