Visitor

18.2.11

lempeng susu

petang semalam aku tinggal bertiga je dengan anak anak.encek ejang ada friendly futball kat stadium kuantan.perut plak tetibe lapar kan..maka petang tu siaplah lempeng susu buat aku dan rifdi.haifa tak bleh mamam!duduk diam diam okeh!


bukak dvd Toy Story kat rifdi ngan haifa,terus i ke dapur siapkan makan petang.ehh,korang
penah makan lempeng susu?haaa..best wo.sila cuba.


LEMPENG SUSU


Bahan Bahan :


1 cawan tepung gandum
secubit garam
1 cawan susu segar penuh krim
1 sudu kecik susu pekat manis (kalau nak lagi krim)
1 biji telur
Marjerin


Cara Cara :



  1. Bancuh susu segar dengan tepung.tambah garam dan susu pekat manis.pastu baru gaul dengan telur.
  2. Panaskan kuali dan isikan sedikit marjerin.
  3. Sendukkan la bahan tadi ke dalam kuali panas.Buatla saiz ikut suka korang.Aku suka sedang sedang je.Pastu agak-agakla masak macam mana.Nanti makan tepung mentah pulak.Jangan salahkan resipi i!
  4. Dah siap, boleh makan begitu sahaja sebab dah manis. Nak letak jem ke,peanut butter ke,bleh je.pastu hias la cantik cantik.baru semangat sket nak makan.nak nak kalau budak,baru la rasa ghairah nak makan.
  5. Hidang plak bersama air milo.wallahh..bestnya.

mari makan petang bersama
haaa..terliur tak?terliur tak?
pastu masuk bilik,nak ajak rifdi makan.sekali tengok....


bersepah betul.muahaha.
haihhh..tido!!
terpaksa la aku layan sorang sorang dulu.tunggu dia bangun,memang lapar la wehh.
hahaha.ape pn,kumpul tenaga dulu.dah ada tenaga baru bleh masak nasik plak.yey!


dush!

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...