28.2.11

my childhood friend's wedding

sebelum menyambung mood yang tak berapa nak ok ni (ehem),
saje nak sedapkan hati aku kejap dengan gambar kawen sorang sahabat ketika childhood dulu.
namanya Nazatul Syima Binti Muhd Mukhtar.aku panggil dia Syima.tapi kadang kadang kalau aku mengada aku akan panggil dia 'Didik'.ok,itu nama manja beliau di dalam keluarga.


aku berkawan sejak umur 3 tahun.hebatkan ingatan aku?aku agak je sebab kami berkawan dari sebelum tabika lagi.syima ni cute tapi aku pelik,kenapa muka kami selalu disamakan.adakah aku cute juga?ah,rasa ramai pulak mencari baldi untuk tumpang muntah.


ok.dipendekkan cerita,aku dan syima berkawan,pegi tabika sama sama walaupun kadang kadang dia malas,dia tuang kelas dan duduk kat umah aje.pastu masuk sekolah rendah pun duduk dalam kelas yang sama.dia masih malas tapi dia bijak.dia sahabat aku bermain tak kira waktu.dan aku ingat lagi masa umur 10 tahun dan time tu umah kitorang banjir,kitorang pakai seluar katak dan spender je main air kat atas jalanraya.menarik bukan?
kalau budak budak sekarang,umur 10 tahun dah pandai berbicara hal boyfriend girlfriend,alat mekap,tapi kitorang masih naif.bleh pulak pakai selai spender je kuar masuk umah.haih.segan plak tetiba.


tapi itu dulu.sekarang,selepas dia dah pindah permatang badak,dah terpisah masuk sekolah menengah lain lain (dia masuk sekolah sains),dia belajar utm (tak silap aku) dan tetibe muncul di pejabat aku masa aku pregnantkan rifdi sebab dia keje dengan kontraktor yang buat projek di jerantut...


aku tengok banyak perubahan antara aku dengan syima.
dulu kami sangat sebaya,baik dari segi fizikal..langsung tiada beza..
sekarang?
jangan tanya.korang tengok gambar terbaru aku amik masa kawen syima sabtu baru ni,26-02-2011.

see?
nak gambar lain tunggu sahabat-kecik-kecik dulu upload dalam fb.wey,aku jumpa member x-classmate darjah 6 dulu.masing masing sangat excited.sampai terlupa nak amik no hp.giler lahh!!..haha


dan,aku sangat suka dengan decoration pelamin ilham by Syima ni.segala pelamin,meja makan,souvenier,gift adalah dibuat sendiri.itula kelebihan syima.dia memang kreatif sama seperti aku.


gambar memang la tak cantik sebab pakai kamera 2MP je.
syima,selamat pengantin baru!!


dush!

hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST