26.4.11

akibat bermain masak masak tanpa kawalan ibu bapa di dapur

oh.hari semalam berlagak sangat tunjuk pancake kan?
sebenarnya ada cerita di sebalik pembikinan pancake tersebut.


biasanya,kalau buat pancake,aku bancuh tepung dengan susu segar dulu.
pastu baru masukkan telur sebijik,garam,gula,soda bikarbonat dan krim tartar.
last,panaskan mentega atas senduk dan tuang dalam bancuhan pancake.


lepas tuang mentega cair panas panas,dengan hebatnya senduk tu bleh kena tangan.
apelagi...kaw kaw la terjerit manja kat dapur
"auwwww.."


kelmarin ok lagi.
semalam pun tahan lagi la.


tapi hari ni...


1#scar

2#scar
ini pun gambar tak clear.kalau korang tengok jarak dekat,memang nampak parut berbentuk hemisfera.pehhh.


aku tunjuk kat rifdi,aku cakap kat dia "sian ibu.tangan ibu sakit."
pastu dia datang amik tangan aku dan tiup..fuh.fuh.gaya macam aku selalu buat kat dia kalau dia jatuh ke,terantuk ke..
alahaii..sweet tau!


moral of the story ::
jangan main main dengan menda panas kat dapur.berlagak hebat konon.ptuihhhh..(marah diri sendiri)


dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

2 comments:

  1. perghhh lempeng terbaekkk la tuh!! siap meninggalkan kesan.... :-)

    ReplyDelete
  2. haha.kesan yang mendalam kak ain..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST