15.4.11

siri sambungan 5 Purnama

wahh.dah sampai opis,rasa berlambak lambak menda aku nak update & upload dalam blog.pehh.nampak sangat pegi opis sibuk nak berblogging dari bekerja.haha.jahat kau!


taklah.kerja dah siap.maka,bleh nak bukak citer pasal semalam.
sebelum tu aku saje la kan nak kongsi citer.hari aku balik dari KL tu,aku balik rumah terus.aku sampai petang dan encek ejang ada la kat rumah.dia tengah sibuk vacuum bilik.maybe sebab aku nak balik kan.haha.siap mandi semua,kitorang keluar makan dulu.pastu beli keperluan anak.dan terus gi amik budak budak ni kat rumah pengasuh.


sampai tu,aku dah dengar rifdi berlari nak bukak pintu.aku pun bagi salam.
"assalamualaikummm.."
pastu rifdi jerit..
"mak!mak!mak!"


haha.sweet kau tau!dia bukak je pintu terus sengih sengih joget joget depan aku.dia punya suka sampai makcik tego..
"ala,rindu kat mak dia rupanye.."
haha.rasa nak nangis kan?.hahaha.


..............


esoknya (semalam) aku amik cuti sesudah balik dari kursus.kebetulan pulak appoinment haifa kat klinik kelmarin,time aku kat kl.so,aku bawak la semalam.
bawak pun dah petang sebab encek ejang busy giler dengan urusan kerja.


time bawak tu haifa riang ria.tersengih sengih tergelak gelak kat sape sape je yang pandang dia.paling tak bleh blah,dia plak yang usik usik orang sebelah kanan,kiri..errr.peramah macam sape ni ye?haha.


tiba la turn dia.timbang berat,ukur tinggi,lilitan kepala,check kesihatan..pastu kena cucuk.masa nak cucuk tu dia sibuk lagi pandang nurse,sengih sengih..nurse kat situ dah bising dah..
"ha comey.sengih sengih ni kang nangis"
elok je kena cucuk,dia sengih lagi.eh?
"wahhh.kuat adik ni.tak nangis pun".


sampai keluar dari klinik,semua orang macam pelik,biar betul budak ni tak nangis.
aku pun cakap,"cucuk 3 bulan tu pun tak nangis jugak.demam pun tak.tapi dia demam umur 4 bulan,time tak cucuk"


semua pun macam..err.ok.hehe.


tapi semalam memang dia tak nangis.tapi yang aku perasan,lepas cucuk terus dia ngantuk.bawak ke malam.tidur jela kejenya.


anak tido tidoan

ibu poyo poyoan
dah balik dari klinik tu,kitorang pegi singgah kedai siling jap sebab nak settlekan payment untuk buat skirting siling kapur dan hiasan kipas untuk rumah baru.pastu pegi kedai elektrik pulak sebab nak bayar habis payment untuk pasang point.pehh.abih jugak rm1500 untuk semalam.so,sebelum balik rumah tu singgah pulak rumah baru kitorang yang dalam pembinaan tu.dah banyak jugak siap,dalam 70%.pehh..pehhh.


ce teka, ce teka umah mana

toilet dalam master room

dapur

rifdi takut nak masuk.tu yang berdukung aje.

front elevation
kira kira taun depan jugak siap rumah ni sepenuhnya.
pehhhh..

dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

4 comments:

  1. ini rumah kat kuantan ke? area permatang badak? betul tak?

    ReplyDelete
  2. eh.sori dear.ni rumah kat jerantut lerr..beli umah kat sini je.dah malas tukar tempat keje dah..

    ReplyDelete
  3. bestnyaaaaaaaaaa, ada umah sendirik

    ReplyDelete
  4. shida;

    agaknya next time shida plak dapat beli umah.haa,who knows?

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST