20.9.12

Part 2 : Zoo Negara

berapa kali dah reject blogger new look.aku tak suka dan tak pandai.tapi lastly kena pakai jugak sebab dah takde setting untuk kembali ke blog lama.haihh.

.........


owh.tadi adalah bebelan pepagi buta.
niat sebenar adalah nak sambung episod ke dua berjalan-jalan di kuala lumpur.ewah.itu ayat orang kampung macam aku okay.memang rasa macam ayat jakun.jakun tahu?

so,untuk part 2 ni merupakan hari kedua sesat di kuala lumpur.err..apakah?salah baca gps lagi ke?nak tahu lebih lanjut mari kita teruskan pembacaan.

plan untuk hari kedua adalah kita ke Zoo Negara.yayy!mari kita pergi ke zoo,bergembira di situ,lalalalala ..okay.tak ingat senikata.

sebab semua punya waktu tidur malam tadi dah haru biru,maka semua liat nak bangun.yang pertama bangun adalah haifa.tapi bangun sambung tidur kat lantai ye.orait.abang orang pertama siap.sebab tu siap sempat main angry bird.



intai abah pergi hantar bags ke kereta

dan slow-slow gerak ke Zoo.dekat je.tak payah on gps la derrr.
sampai je terus beli tiket.aku plak malas gila nak bawak stroller,konon naik tramp la round dalam zoo.

senang hati. ^____^

dalam tramp.
belakang tu ada gajah ye.belakang.bukan depan.


sekali rupanya tramp hantar sekangkang dinosor je.pasrah la mendukung anak kecik yang semangat tu.dengan handbag yang super berat lagi.aku rasa harus jugakla turun 5kg aku pada pagi itu.

semangat haifa dengan rifdi berjalan.sambil tu sibuk tanya,
"mana buaya?mana buaya?"

sebab aku kata jom tengok buaya mandi.*pengaruh game where's the water?*

kids & tigers back there

abang

kemain budak ni.sampai taknak cabut sunglasses

harimau malaya ni.hebat main bola.

cari tempat berteduh

mak rimau

ini banteng.lembu indon.

 memerang sedang bergurau senda bersama adik beradiknya 

sang kancil

tak ingat apa namanya tapi no manners.
berak depan orang ramai.

apes center.
otai pegang kayu sambil usha orang ramai.

apes center 

dubuk

tengok unta fadang fasir.tapi mana fasirnya?

U.N.T.A = camel

badak sumbu

aku selalu jadi model pada binatang yang bukan-bukan

apa nih?

reptilia world.port paling buat aku geli.
sssssss...

tido je keje.dah macam ular sawa.
eh.memang ular sawa rupanya.

tolonglah.sila seram.
euwwwwww....


children's world
bestnya dia tido dalam buai

hello.my name is poney.

aqua world

aku imagine dia tengah nyanyi rap

stop.ibu dah lembik.anak pun dah haus.



kesian anak aku sorang-sorang

the penguin!

depan akuarium

encek ejang sedang compare kelebaran muka dengan ikan di sebelah.
sampai malu ikan tu lalu mengundurkan diri.

hasya dah tidur.kalau tak mesti dia pelik kenapa ikan tu lagi
besar dari dia.

the tortoise.
tapi rifdi tetap panggil 'turtle'.

cak!

dasar buaya tembaga!

rifdi cakap 'macam ibu.arghhhhh!!!'.
terus dapat title ibu buaya.

ini souvenier yang diorang pilih.
termasuk bear mr.bean sekali

happynya!

ghasak!





abah and kids

...
...
...

special pose






ok.sebab perut dah lapar mari kita ke rumah auntie Jamie.ada makan-makan di sana.
ke Cheras pulak.

orait.apa lagi, ON GPS!!!







 ٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

2 comments:

  1. suke tengok budak-budak gumbira.. :)

    eh, lagu zoo tu bukan iklan KFC masa kite kecik2 dulu ke?...

    ReplyDelete
  2. tu la.lantakla aku sakit badan ke hape ke..tapi sebab dengar ejang kata nk bawak gi zoo rasa macam siannya kalau tak pegi..

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST