16.6.11

update

siri tumbesaran anak anak gua.


norhaifa rafissa {haifa}


haifa dah pun 7 bulan.alhamdulillah.
gigi dah tumbuh 2 batang kat bawah.dah semakin lasak nampaknya.kalau dulu setakat berguling guling setempat tapi sekarang tidak lagi.nampaknya sekarang kalau kau letak kat depan tivi,alamat memang ke dapur dah dia mampu pergi.laju giler merayap meniarap..


makan jugak taknak kalah.kalau kau makan roti jangan harap dapat pegang sebelah tangan sambil meriba dia.dia akan tarik tangan kau sambil buat bunyi "ma ma ma mmmm".


paling tak bleh blah,dia dah makan kaki.
ouchhh..banyak spekulasi boleh kau andaikan sekarang ni.sabar.aku memang nak tambah tapi bukan waktu ni okay.bagi la ekonomi akan okay dari sekarang dulu.tapi...
kalau dah rezeki takkan ku tolak. *hehe.gelak toyol nakal.







tu belum lagi bila dia hadap cermin.pehhh.macam borak dengan kawan laa..



norhaflan rifdi {rifdi}

okay.abang pun taknak kalah la nak update jugak kisah kat sini.si abang ni baru je kena gunting rambut.dah pendek pun.dalam wordless wednesday bebaru ni pun dah letak muka berambut pendek.

yang lain lain bagi aku dia makin ok.makin aktif dan lasak.biasa la tu.paling aku suka sebab dia dah suka makan.tak payah nak risau sangat dia tak makan lagi arini.sekarang siang malam nak makan nasi dan ber-kicap.itu penting ada.maknanya kalau kicap habis kau kena cepat cepat berlari start enjin kereta dan pergi kedai!
okay.nampak sangat bukan aku yang beli kicap tu kan sebab aku kan tak drive kereta.haha.lawak biawak ape aku ni?

pastu bercakap pun dah bleh.walaupun sepatah dua tapi aku dah gembira sangat dah.ada la bunyi macam encing = kencing, fo = machineries macam bulldozer,backhoe,escavator..

ini FO terlatest rifdi.peh.bapak dia belikan.aku tak rajin nak belikan.
paling tak bleh blah,dia panggil aku 'MA'.
paling aku taktahan,kalau tanya dia "sape kentut ni?."
memang dia jawab "ma" la..hampeh.malu aku.

gambar lama.
tapi apa paling men-tensyen-kan aku bebaru ni bila rifdi dah makin taknak dengar cakap.peh.semalam boleh dia berjoget joget kat kepala aku & haifa padahal time tu haifa baru je nak tido.aku cubit cubit lengan dia suruh pergi depan dia bleh sambung pulak berjoget joget.itu bukan sound kali pertama okay,itu dah amaran kali ke seploh dah aku rasa suruh main kat luar.pastu aku suruh pulak dia baring-isap susu-tengok Barnyard-and pls tido!

tak jalan jugakk.

last aku dah tak larat nak marah dan cubit,aku tarik dia turun katil.berguling la menangis kat bilik.pastu encek ejang datang,suruh dia tido kat bilik second dan kurung dia.meraung raung la pulak dia dalam bilik tu sambil jerit jerit;

"abahhh..abahhhh..abahhhh".banyak banyak kali.

menangis jugak la aku time tu tapi aku malas nak layan.aku tidokan semula haifa.lama tu tak dengar dah suara rifdi.encek ejang pergi semula kat bilik.aku tanya encek ejang dia buat apa,katanya rifdi dah baring atas katil bilik second dan isap susu.sian pulak.kebetulan haifa dah tido,aku bawak dia baring atas katil aku.baru la dia nak tido,tapi sadis la weh.dia tido peluk aku..alalalala.tu la,taknak dengar cakap lagi.sebelum tido tu,aku baca ayat Kursi & surah 4 Qul dan tiup kat dahi rifdi.moga moga dia jadi anak yang soleh,bijak,tak nakal dan ditetapkan iman sentiasa.Amin.

biasa la.budak menakal.cuma kadang ibu dia penat dan tak larat nak layan.hehe.

{entry panjang giler..}

dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

2 comments:

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST