1.8.11

sehari sebelum Ramadhan

Salam Ramadhan semua!
Semoga Ramadhan kali ni akan lebih sempurna ibadahnya dari Ramadhan yang lepas lepas.boleh?jangan berjanji dengan saya tapi berjanjilah dengan Allah S.W.T.


ewahh.mode ustazah pilihan kejap.berkobar kobar nak masuk Ustazah Pilihan tau,tapi syarat kantoi part umur! diorang nak perserta dari umur 18-25 sahaja.25 okehhh!..huhu.ewah.budget hebat kau dd.


oo,semalam petang hajatnya keluar nak pergi beli beras,beli bilis,beli barang barang dapur yang perlu ditimbang sahaja sebab hari gaji aritu dah pergi shopping,tapi sebab orang terlampau ramai kat bahagian barang dapur,terus rasa menyampah nak beratur panjang panjang nak timbang barang yang sorang sorang macam nak menjual kat kedai runcit je.terus sentap perasaan ni dan bayar barang barang yang tak payah kena timbang je aritu.


so,semalam hari nak membeli barang kat kedai runcit.mula mula ingat encek ejang pergi sorang la.kedai runcit je.kenapa mesti kena ikut.tapi pastu tetibe dalam kepala kesian plak kat anak anak,weekend ni tak bawak berjalan langsung,so terus ada idea nak mintak encek ejang bawak pegi makan frozen ice cream kat Snow Mart.cewah.padehal dari aritu teringin nak makan tapi takut nak suarakan kat si suami. (==)"


pastu masa keluar simpang terus encek ejang kata nak makan pizza hut.oh,mengidam rupanya.aku pun dengan manja dan mesranya ON saje.bab makan beb.rugi kalau menolak.


so semalam dengan pakaian paling selekeh aku dan anak anak masuk la ke pizza hut.tapi orang tetap pandang apa.oh,ingatkan diorang kagum tengok kitorang yang selekeh tapi osem tapi rupanya pandang sebab awal awal masuk pizza rifdi dah jerit "nak air!".okay anakku.jangan spoilkan mood abah okay!


order set Ramadhan.tapi series,memang tak best.mungkin aku penggemar Island Supreme kott tapi encek ejang pun makan setakat 3 slices je.tak laju lah.aku plak 2 slices je.pastu yang lain bawak balik.rifdi macam biasa la,penggemar tegar mushroom soup.haifa pun nampaknya dah menyerupai abangnya.hehe.asal aku dekat je ngan dia,ternganga nganga nak makan garlic bread + mushroom soup!


pas pegi pizza,aku suruh encek ejang singgah kedai ice cream tu.ramai sangat promote kata best.nak gak try kan.best ke tak.pegi beli perasa (ke perisa?) peanut.alahaii..tak best pun.tak kena la dengan selera.baik beli aiskrim mangkuk tu,best sangat dow..lagi osem.oh,agaknya sebab aiskrim jenis ni takdek lemak.non-fatting katanya.


peanut.aiskrim dia berparut.


eleh.dalam kata tak best tu abis jugak ape.yela,kalau bukan aku yang makan,sape lagi nak makan.haifa pun kejenya nak nganga je.suap banyak banyak baru tau.jangan nyesal dapat ibu macam aku sudah.haha.keji betul.mak sape ni?? (++)?


balik berjalan semalam semua dah macam nak tido.mandikan budak awal awal,pasang kartun Toy Story 3,sumbat susu..dua dua tido.senang hati ibu tau.ibu nak masak makan malam okay.abah dia projek kat belakang rumah.woit..projek halal tau.membersihkan halaman belakang rumah.semak samun sampai aku sendiri konpius itu lalang ke pokok kelapa.opps.kantoi sudah.


dah.orang kata bulan puasa jangan banyak sangat bercakap.tapi sekarang ni aku bukan bercakap,aku menaip.jadi,kurangkan menaip.eh,ape ni.jangan mengarut sangat boleh tak?tak habis lagi mengarut.dah.dah.cukup.


ohye,
selamat memikir juadah berbuka semua!

dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

No comments:

Post a Comment

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST