21.10.11

keruh air di muara

masa mula mula aku menyewa kat rumah ni,kalau bukak air paip kat sinki,aku rasa macam minum air rebusan besi kalau berkumur.kalau hujan pulak memang stok air kelabu asap semua..kalau rasa nak minum air kosong ke suam ke,baik aku beli je air mineral kat seven eleven.

jadi,aku decided nak pakai water filter.yelah,masa tu dah pregnantkan rifdi,kena la pikir kesihatan anak.maka setelah dikaji,maka kami pun pakat beli water filter jenis tiap bulan kena maintain.so,pakai water filter murah aje la.tak pakai pun yang ribu riban ni.harap maaf la pada sapa sapa yang sedang mengempen MLM ye.

oh.paling aku nak ceritakan di sini adalah hasil penggunaannya ye.
maka,kalau aku tak tukar dalam masa 2 minggu,water filter ni akan berubah colour jadi macam ni.


keruh beb.keruh.
itu pun aku pakai water filter yang murah je.sebab dia murah,maka tiap bulan la maintain kena tukar filter.tak kisah la,janji air yang digunakan bersih senantiasa.cewah.

jadi dalam kisah ni,aku cuma nak sampaikan satu benda je.
apesal air kotor sangat ni?tak silap aku belajar dulu air akan jalani 7 kali saringan.macam ni je tahap 7 kali saringan tu?

pehh.nampak sangat air yang kita gunakan sekarang kotor!


٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

4 comments:

  1. saringan kat loji mungkin betul kaedahnya, tapi mungkin tak praktikal bile sampai part nak agihkan kepada pengguna...paip dah berkarat ke...mungkin jugak water tank yang tak dimaintain dgn betul..

    ReplyDelete
  2. memula aku rasa maybe paip dah berkarat.tp kalau hujan,rata rata kedai memang kalau mintak air suam/kosong akan bagi air yang kelabu asap!~

    jadi?ape ko rasa?..

    ReplyDelete
  3. bab tu aku tak sure la..kena tanya tokei kedai samaada dia cedok air sungai atau air ujan..atau air perigi..hehehe..

    tapi, kalau tokei kedai bagi alasan air kelabu sbb ari ujan, bagi aku tak logik..

    ReplyDelete
  4. tp seyes weh.asal ujan je air suam mesti kelabu.mmg gitu.

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST