14.5.12

The Avengers


rabu lepas.setelah nak marah sekian lama tak dapat tengok wayang akhirnya encek ejang sudi bawakan diri ini ke Star Mall Mentakab.memang semata-mata nak tengok The Avengers.peh.macam budak-budak.

dengan bantuan pembantu peribadi mengenal pasti waktu tayangan,akhirnya aku dan encek ejang sampai tepat pada masa tayangan.

menda pertama aku nak cerita adalah filem ni dulu.kita dulukan dengan cerita baik-baik dulu ye.

THE AVENGERS memang best.tak membazir duit la melabur tengok cerita ni.itu baru tengok yang biasa,kalau tengok 3D aku rasa harus aku jerit kuat-kuat dalam panggung sambil kata "AWESOME!!!".



cerita dia senang.diorang cuma rebutkan kiub Tesseract.pihak jahat namanya Loki iaitu abang kepada Thor.geng baik pulak dah tentu la hero-hero sekalian iaitu Iron Man,Captain America,Hulk,Thor dan HawkEye bersama heroin Black Widow yang didalangi Nick Fury iaitu director S.H.I.E.L.D.

malas nak cerita pasal sinopsis sebab korang boleh baca sendiri kat sini.tapi paling aku suka sebab cerita ni tetap kekalkan pelakon dia kecuali Dr. Bruce Banner / Hulk.tapi karakter paling best memang Hulk la.karakter yang bersahaja dan kelakar.dia memang kelakar la.(sambil tergelak sorang-sorang teringat scene dia datang naik motor masa nak join geng dia berlawan dengan alien.)

dan anda semua patut tahu ye.cerita ni walaupun penuh aksi tapi penuh dengan humor.entah bila filem malaysia nak buat humor macam ni.kebanyakan humor yang dibuat dalam filem adalah sangat bodoh dan nampak saja-saja dibuat humor.benci aku.*tetiba emosi.

dan anda juga perlu tahu,lepas je tengok the Avengers,aku sangat jatuh hati dengan Captain America yang dilakonkan Chris Evans.sampai balik rumah aku bleh tengok pulak dvd Captain America sorang-sorang.lepas tu siap cakap kat encek ejang sebelum tidur,kalau boleh nak mimpikan dia.bleh tak?haha.poyo betul isteri beliau.


muka comot camni pun sanggup je masuk dalam mimpi

ok.itu cerita baik.
ada cerita tak best.

menyampah sangat tahu duduk dalam panggung wayang tu.okay.frankly Star Mall ni baru je buka.paling baru adalah pawagamnya.meh aku cerita satu persatu.

#1. cerita dah berlangsung 20 minit tapi lampu tak tutup. -dimaafkan.

#2. mula-mula masuk tengok kerusi ada geng paria dah duduk.di atas keberanian encek ejang,paria tu berlalu pergi.pindah tempat.

#3. paria tadi berborak macam itu adalah di kawasan perumahan mereka.memula usha,memang tak jalan la sebab gelap gelita.aku pun dah confuse mana satu mereka sebab situasi dan fizikal sama.round kedua encek ejang sound.round ketiga aku pulak sound 'bising la woii'.okay.pastu diam.masuk 15minit kemudian kembali berpasar.memang gampang!

#4. penonton belakang aku masuk.chinese.datang bising-bising bawak bekal makanan macam nak berkenduri.aku sound jugak tapi bahasa tak paham melayu kan.pehh.dah rasist.

#5. penonton sebelah aku pulak datang.kali ni reunion.tengah syok tengok cerita tetibe "lama betul tak jumpa kau.dalam 8 taun jugak.eh..ko blablabla.."..sakit hatiii!!!!!



lepas ni memang kalau tak terpaksa aku taknak dah tengok wayang kat situ.



٩(-̮̮̃-̃)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(-̮̮̃•̃)۶


dushhh!!
    kalau tak klik LIKE memang gua sentap beb!

4 comments:

  1. hulk sangat lawak ye dalam citer ni. ingat x scene dia tumbuk roki, adik thor yang berlagak sbb dia dewa orang x boleh sentuh dia.

    dia belasah cukup2 last2 dia bgtau dewa lembik...shida gelak macam nak gila

    ReplyDelete
  2. tapi citer tu mmg the best.... aku siap tulis moral of story lagi tu.... http://idamohdali.blogspot.com/2012/05/avenger.html

    Dr banner mmg selamba bangang buat lawak naik motor kapcai buruk.... mmg TERBAEK...

    tapi aku pun tompang kesian kes ko hehehehe..... sabar jer la kan...

    ReplyDelete
  3. shida,

    yeahh.klakar gila dengar hulk membebel dewa lembik!pastu klakar jugak time hulk tetibe tumbuk thor ke iron man lepas berlawan tu?..hahaha.

    memang klakar sangat!

    ReplyDelete
  4. ida,

    aku dah baca pn entry ko tu.bagus,siap dgn moral of the story.lain la aku,cerita penonton lain takde moral.marah betul.

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

POPULAR POST