Visitor

22.3.11

rifdi #29 : anak aku bercakap

rifdi anak sulung aku tu dah nak masuk 2 tahun 4 bulan minggu depan.
tapi masalah besarnya dia masih gagal bercakap dengan sempurna.
ada beberapa perkataan dia dah boleh sebut macam "nah", "dah", "nak", "abah"..
yang lain semua guna bahasa isyarat dia je.


contoh :

  • kalau dia nak susu,dia akan carik botol susu pastu tunjuk depan aku or encek ejang sambil cakap "nakkkkk!"
  • kalau dia suruh bukak tv,nak tengok kartun,dia akan pergi kat tv dan cakap "nakkkk!"

ok.cukuplah contoh yang aku bagi.


dia kalau teruja dia akan panggil "abah!abah!" untuk tunjukkan keterujaan dia pada abah dia.terbaru,dia nak tunjuk keterujaan dia,dia panggil "abah!abah!"
eh?aku rasa abah dia takdek.
dia panggil lagi."abah!abah!"


makin lama makin kuat.makin marahlah bunyinya.
bila aku pandang,lah..rupanya dia panggil aku lah!
siap lambai lambai tangan lagi suruh aku tengok tv,ada gambar backhoe dan escavator.
"abah!abah!".


ok,fine.sampai hari ni,dia tetap panggil aku abah.kadang kadang sampai konfius taktau dia panggil sape,aku ke abah dia?..heh.


hey :: baru pandai cakap sikit tu pun dah penat aku nak melayan.pandai bercakap esok??


dahlah kuat ngamuk.grrrr...nasib baik comel :)
dush!
hey!kalau suka kenapa tak klik LIKE je?

5 comments:

  1. ehhh...rifdi setahun ke 2 thn??? confuse aku jap..2 thn kn??? xper. ko jgn riso..lau nk lg byk dia bcakap, anta lah ke taska..konfem pastu ko lak yg x terlayan...hahahahah

    ReplyDelete
  2. tu la,....setahun pat bulan ke??..haishhh...ko kira backward ke hapa??..hehe

    ReplyDelete
  3. ngehngeh.typing error.takpun perasan anak muda sokmo.kekeke..

    ReplyDelete
  4. dd,...iklan kat sebelah sisi kiri ni xbleh nak klik 'close' ke?...menganggu pembacaan la...hehe

    ReplyDelete
  5. iklan menda?aku taktau pun??

    ReplyDelete

ini kotak komen. bukan kotak romen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...